سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ هلند ۱ - اکوادور ۱/رقابت تنگاتنگ ۳ تیم برای صعود + جدول

برخلاف انتظار و پیش‌بینی‌ها هلند نتوانست اکوادور را از پیش رو بردارد و صعود خود را قطعی کند و دو تیم در پایان به یک امتیاز از این بازی رضایت دادند.

هلند به دنبال ثبت پنجمین کلین‌شیت متوالی در جام‌جهانی است تا با رکورد سوئیس برابری کند. هدف اصلی لاله‌ها نه این رکورد‌ها بلکه تمرکز برای به خانه بردن جام طلایی بعد از سه بار رسیدن به فینال و ناکامی در دوره‌های قبلی است. فن‌خال در بازی امروز در کنار ستاره‌های خط دفاعی و میانی، اسلحه اصلی خود ممفیس دپای را از ابتدا در اختیار دارد و این نقش مهمی در برنامه‌های سرمربی کهنه‌کار در بازی امروز بازی میکند. دپای در پیروزی ۲ بر صفر برابر سنگال هم با ورود در سی دقیقه پایانی روند بازی را تغییر داد و هر دو گل بازی بعد از حضور او در زمین به ثمر رسید. هلندی‌ها با پیروزی در بازی امروز صعود خود از گروه را قطعی میکنند. با گل دقیقه ۶ که سریعترین گل جام‌جهانی قطر تا اینجا بوده، هلند فعلا صعود خود از گروه را قطعی کرده است.

اکوادور هم در بازی اول عملکردی مشابه هلند داشت. آن‌ها موفق شدند با درخشش انر والنسیا با دو گل قطر را شکست دهند. شاگردان گوستاوو آلفارو در همان نیمه اول تکلیف را یکسره کردند و اولین تیم در تاریخ لقب گرفتند که در بازی افتتاحیه میزبان را شکست داده است. آن‌ها در عملکرد دفاعی هم چیزی از هلند کمتر ندارند. در ۷ دیدار گذشته اکوادور اجازه نداده توپی از خط دروازه‌اش بگذرد و هفت کلین شیت ثبت کرده.


جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه A
ورزشگاه: بین‌المللی خلیفه (دوحه) - ساعت ۱۹:۳۰ - تماشاگر:
داور: مصطفی غربال (الجزایر) / کمک‌ها: موکرانه گوراری (الجزایر) و عبدالحق داور چهارم: سعید مارتینز (فرانسه)


تیم ملی هلند:
آندریاس نوپرت، ویرجیل فن‌دایک، یورین تیمبر، ناتان آکه، دالی بلیند، دنزل دامفرایز، تئون کوپمینرس، فرانکی دیانگ، دیوی کلاسن، کودی گاکپو و استفان برخواین
سرمربی: لوئیس فن‌خال

تیم ملی اکوادور:
هرنان گالیندز، فلیکس تورس، پیرو هینکاپی، جکسون پوروزو، آیرتون پرسیادو، گونزالو پلاتا، یگسون مندس، مویزس کاسیدو، پرویس استوپینینان، انر والنسیا و میخائیل استرادا
سرمربی: گوستاوو آلفارو

اخطار:

جگسون مندز (۵۷)

اخراج:

شرح گل:

هلند ۱ - اکوادور ۰ دقیقه ۶:

داوی کلاسن توپ را به کودی گاکپو رساند و او هم با برداشتن چند قدم از پشت محوطه اکوادور توپ را روی پای چپش آورد و توپ را به سمت دروازه اکوادور شلیک کرد. نوپرت هرچقدر به بدنش کش داد نتوانست به توپ برسد و توپ درون دروازه آرام گرفت.

گل اول هلند به اکوادور

هلند ۱ - اکوادور ۱دقیقه ۴۸:
توپ ربایی پرویس استوپینیان در میانه‌های میدان و نفوذ پا به توپ او به نزدیکی محوطه هلند به ضربه پای چپ این بازیکن ختم شد ولی نوپرت با کف دست توپ را دفع کرد. مهاجم اکوادور والنسیا با جاگیری خوب در دهانه دروازه منتظر بود تا با یک بغل پا دروازه خالی هلند را باز کند و اکوادور به بازی برگردد.

گل مساوی اکوادور برابر هلند

لحظات حساس:

دقیقه ۲۴: ساخت یه مثلث زیبا در نزدیکی محوطه هلند و فرار کایسدو به داخل محوطه جریمه به پاس در عرض و زمینی این بازیکن ختم شد، ولی قبل از والنسیا، مدافع تنومند هلندی‌ها ون دایک توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۲: پاس بلند از میانه‌های میدان برای کاپیتان والنسیا در نزدیکی‌های محوطه جریمه با کنترل خوب او همراه بود. او سپس در عرض حرکت و یک ضربه پای راست سنگین را به سمت دروازه هلند زد که نوپرت با دست راست توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳+۴۵: در دقیقه پایانی وقت‌های تلف شده و روی یک ضربه کرنر تمرین شده که دو بار در نیمه اول اجرا شد، ولی بی‌ثمر بود، دروازه هلند باز شد. پر کرنر سوم اکوادور نقشه به درستی اجرا شد. توپ به تیر نزدیک آمد و پرسیادو با به بیرون محوطه پلاتا را صاحب توپ کرد و او هم با یک شوت پر قدرت توپ را به سمت دروازه هلند فرستاد و نوپرت را شکست داد. بازیکنان اکوادور سر از پا نمی‌شناختند، اما داور به دلیل آفساید گل آن‌ها را مردود و شادی آن‌ها را کوتاه کرد.

دقیقه ۵۹: اکوادور دست بردار نیست. ارسال از نزدیکی‌های نقطه کرنر برای والنسیا در محوطه به او رسید ولی ضربه او بعد از برخورد به ون دایک به زمین برگشت. توپ برگشتی با ضربه فنی پلاتا به تیر دروازه برخورد و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۹۰: تعلل نوپرت دروازه‌بان هلند در دور کردن توپ چیزی نمانده بود کار دست این تیم بدهد اما ضربه او بعد از برخورد به بازیکن اکوادور از کنار دروازه به بیرون رفت.

حاشیه:

 شیلی به دنبال جانشینی اکوادور در جام‌جهانی بود، اما موفق به این کار نشد. حالا هواداران اکوادور با بالا نگه داشتن بنری می‌پرسند: شیلی کی بازی می‌کند؟

 گل کودی گاکپو در دقیقه ۵ و ثانیه چهارم، سریعترین گل جام تا اینجا بوده است.

 کودی گاکپو موفق شد بعد از ۷۰۱ دقیقه قفل دروازه اکوادور را باز و نوار کلین شیت آن‌ها را پاره کند.

 بعد از گل هلند، ویرجیل ون دایک به سبک هم تیمی خود یعنی بابی فیرمینو شادی کرد.

شش گل آخر اکوادور در جام‌جهانی به وسیله ادر والنسیا به ثمر رسیده است.

 در دقایق پایانی ستاره اکوادور والنسیا مصدوم شد و از زمین به بیرون منتقل شد.

در پایان گروه بازی های دوم گروه نخست، سه تیم سنگال، هلند و اکوادور رقابت شدید برای صعود در هفته آخر دارند و قطر میزبان هم نخستین حذف شده جام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.