سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبرسانی به اراضی دیم گچساران نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح تمام آبرسانی به ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی دیم گچساران و باشت به علت کمبود اعتبار نیمه تمام مانده است.

 آرش مصلح در بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از طرح‌های عمرانی شهرستان گچساران و باشت افزود: فاز دوم طرح تامین آب اراضی کشاورزی مناطق خان احمد، امامزاده جعفر، ماهور باشت، خربل و سرآب ننیز هم اکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعمیران اساسی این طرح در دست اجرا است، بیان کرد: در صورت تامین اعتبار لازم برای این طرح، تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: آبرسانی به دشت‌های خان احمد و دشت مور با هدف تامین و انتقال آب به اراضی خان احمد، علی آباد و امامزاده جعفر به میزان ۷ هزار هکتار با تخصیص ۵۵ میلیون متر مکعب در سال در دو فاز اجرایی شده که تاکنون یک فاز آن به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در فاز اول ۳ هزار ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در ماهور باشت و دشت امام‌زاده جعفر در گچساران زیر کشت رفت و با تکمیل فاز دوم نیز ۳۱۰۰ هکتار دیگر از اراضی دیم منطقه آبیاری می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.