سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور پدر کاریکاتور رومانی در نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور ایران

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور حضور هنرمند رومانی به نام کنستانتین سیوسو به چشم می‌خورد.

مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در برنامه «هفت اقلیم» رادیو فرهنگ درباره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور گفت: از بهار امسال ایده برگزاری نمایشگاه در ذهن هنرمندان و کارتونیست‌ها شکل گرفت و به نظرمان رسید که برگزاری مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور می‌تواند پیوست فرهنگی داشته باشد. 

شجاعی طباطبایی ادامه داد: یعنی کشوری هستیم که می‌تواند چنین کار بزرگ و تاثیرگذاری انجام دهد. حضور ۷۲ کشور موید حضور چشمگیر هنرمندان سرشناس ایرانی و خارجی است. 

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در پاسخ به این سوال که آثار ارسال شده را چگونه ارزیابی کردید، افزود: در وهله اول حضور هنرمندان نامدار در عرصه بین‌الملل را شاهد بودیم. ما از رومانی هنرمندی به نام کنستانتین سیوسو را داریم که به پدر کاریکاتور رومانی مشهور است.

وی با بیان اینکه علاوه‌بر حضور بهترین کاریکاتوریست سیاسی اروپا، دو هنرمند مطرح از آمریکای لاتین به عنوان داور داشتیم، افزود: این دو داور به‌گونه‌ای انتخاب شدند که مثل تیم‌های شرکت‌کننده از کشور‌های صاحب سبک باشند و در این مرحله به مسابقات جام جهانی راه پیدا کرده باشند.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری توضیح داد: حضور پر تعداد هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه موید چند پیام است. پیام اول، پیام صلح و دوستی ما در کنار هنرمندان بسیار بزرگ دنیاست. از طرفی، در بازی‌های جام جهانی شاهد حضور مردم در کنارهم هستیم و فضای شور و اشتیاق را از آن‌ها دریافت می‌کنیم. 

شجاعی طباطبایی در پاسخ به این سوال که چه جایگاهی برای نمایش این آثار درنظر گرفته شده، افزود: در تهران در محل حوزه هنری که خیابان سمیه نرسیده به حافظ است، تمام فضا‌های هنری و نمایشگاهی برای نمایش این آثار ارائه شده است. در ۳۱ مرکز حوزه هنری در استان‌ها این آثار در معرض دید علاقه‌مندان است. از طرفی، بسته‌ای حاوی ۶۰ آثار منتخب مسابقه را به قطر ارسال می‌کنیم و همزمان با برپایی این نمایشگاه در تهران، این آثار در قطر هم به نمایش درآمده است. 

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین مسابقه‌ای با محوریت جام جهانی با حضور حداکثری شرکت‌کنندگان در سراسر جهان و ۷۲ کشور برگزار می‌شود، گفت: ما توانستیم به جایگاهی در عرصه کارتون و کاریکاتور در جهان برسیم که وقتی چنین مسابقه‌ای با محوریت جام جهانی فوتبال برگزار می‌شود، با حضور حداکثری هنرمندان برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور با محوریت جام جهانی فوتبال ایران  ۲۹ آبان در حوزه هنری افتتاح شد؛ و ۵۷۹ هنرمند از ۷۲ کشور جهان، ۱۷۳۶ اثر به دبیرخانه ارسال کردند که از این میان، ۵۰۸ اثر در بخش کاریکاتور و ۱۲۲۸ اثر در بخش کارتون بودند. 

درب حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برای علاقه‌مندان باز است و افراد می‌توانند تا ۱۴ آذر برای بازدید روز‌های شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۸ به حوزه هنری مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.