سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای عملیات زمستانه در فضای سبز شهرکرد کلید خورد

در آستانه فصل زمستان، اقدامات مختلفی ازجمله هرس درختان، کوددهی از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرکرد انجام می‌شود.

مهندس سیدرضا هاشمی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: همزمان با خواب زمستانی فضای سبز، عملیات کوددهی به حجم دو هزار و ۸۰۰ مترمکعب به برگ نو درختان، چمن‌های فضای سبز میادین، بوستان ها، حاشیه خیابان‌ها و بلوار‌ها در سطحی به متراژ ۱۲۰ هزار مترمربع در حال اجراست.

وی اظهار داشت: برای انجام این عملیات ۱۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

هاشمی اضافه کرد: عملیات حفر چالکود و کوددهی برخی درختان نیز جهت اصلاح بافت خاک زهکشی و توسعه ریشه درختان در عمق خاک در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


وی، همچنین از آغاز عملیات هرس پاییزه درختان در سطح شهر خبر داد و افزود: عملیات هرس درختان هرساله به منظور جوان سازی درختان، فرم دهی و حذف شاخه‌های خشک آغاز و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا اواسط اسفند ماه ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار اصله درخت هرس شد، پیش‌بینی کرد: امسال نیز ۳۰ الی ۴۰ هزار اصله درخت هرس شود.

وی اضافه کرد: در فصول پاییز و زمستان امسال بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع از بلوارها، میادین و پارک‌های سطح شهر با گل‌های فصلی آراسته می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: بلوار‌ها و تقاطع‌های هندسی و میدان‌های شهدا، انقلاب، معلم و پارک‌های لاله، ملت، تهلیجان، ورودی شرقی، با انواع گونه‌های پاییزه و زمستانه ازقبیل کلم زینتی، بنفشه، داوودی و ... آراسته می‌شود که با توجه به ظرافت و وجود گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهری می‌بخشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.