سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش نژادپرستی علیه بومیان استرالیا

سازمان غیرانتفاعی «سازش استرالیا» تاکید کرد نژادپرستی و غرض ورزی علیه بومیان استرالیا در دو سال اخیر افزایش یافته است.

بر اساس تازه‌ترین «شاخص سازش استرالیا» که سازمان غیرانتفاعی «سازش استرالیا» هر دو سال یک بار منتشر می‌کند، ۶۰ درصد بومیان شرکت کننده در نظرسنجی گفتند در شش ماه اخیر (قبل از نظرسنجی) با نژادپرستی یا غرض ورزی رو به رو شده اند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این نظرسنجی حاکی از افزایش هشت درصدی نژادپرستی علیه بومیان استرالیا نسبت به سال ۲۰۲۰ و افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ است. ۵۷ درصد بومیان و ۴۲ درصد غیربومیان شرکت کننده در نظرسنجی معتقدند استرالیا کشوری نژادپرست است.

این گزارش هفته‌ها پس از قتل کاسیوس تِروِی، نوجوان ۱۵ ساله در مسیر بازگشت از مدرسه به خانه در غرب استرالیا منتشر شد؛ قتلی که با انگیزه نژادی انجام شد.

کارن موندین، مدیر عامل سازمان «سازش استرالیا» به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حالی که گزارش‌های موارد نژادپرستی در ورزش و محیط‌های کاری و مرگ یک پسر نوجوان صفحات اول روزنامه هایمان را پر کرده است، و در بحبوحه گزارش‌های رسانه‌ای درباره رفتار هولناک با فرزندانمان در بازداشتگاهها، روشن است که استرالیا به عنوان یک کشور می‌تواند بهتر عمل کند.»

وی افزود: «شاخص سازش استرالیا ۲۰۲۲» مدرک روشنی دال بر این ارائه می‌کند که استرالیایی‌ها مشتاق «تغییر هستند و ملتی متحدتر و یکپارچه‌تر می‌خواهند.» به موجب این شاخص، ۸۰ درصد استرالیایی‌ها معتقدند مهم است که یک سازمان ملی نماینده بومیان تاسیس شود و ۷۹ درصد هم عقیده دارد این سازمان یابد تحت حفاظت قانون اساسی باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.