سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه ایران به سازمان ملل درباره حمله به مقرهای تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق

نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به تشریح حمله به مقرهای تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق پرداخت.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد: پس از رایزنی‌های متعدد جمهوری اسلامی ایران با مقامات دولت عراق و اقلیم شمال این کشور، برای ایران گزینه‌ای جز استفاده از حق ذاتی در جهت دفاع از خود در چارچوب حقوق بین الملل با هدف حفاظت از امنیت ملی خود باقی نمانده و بر این اساس، اخیرا عملیات‌هایی را علیه گروهک‌های تروریستی مستقر در منطقه اقلیم شمال عراق انجام داده است.

نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای، مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد انجام عملیات نظامی علیه مقر‌های تروریست‌ها در شمال عراق را برای اعضای شورای امنیت این سازمان به این قرار تشریح کرد: برای سال‌ها جمهوری اسلامی ایران هدف حملات گروهک‌های تروریستی که در منطقه اقلیم کردستان عراق پایگاه دارند، بوده است. این گروهک‌ها اخیرا فعالیت‌های خود را تشدید کرده و از طرق غیرقانونی اقدام به انتقال مقادیر زیادی سلاح به داخل خاک ایران برای مسلح کردن گروهک‌های وابسته به خود که قصد عملیات تروریستی دارند، کرده‌اند که در نتیجه ما شاهد افزایش تلفات انسانی، وحشیگری و تخریب اموال عمومی و خصوصی هستیم.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر مسوولیت دولت عراق برای کنترل موثر برکل سرزمین و مرز‌های شناخته شده بین المللی این کشور، مدارک غیرقابل انکار و اطلاعات معتبری را به مقامات دولت عراق و منطقه اقلیم کردستان عراق در مورد گروهک‌های تروریستی و جدایی طلب که از خاک عراق برای برنامه ریزی، حمایت، سازماندهی و اجرای اقدامات براندازانه و تروریستی علیه ایران سوءاستفاده می‌کنند، ارائه داده است.

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل یادآور شده است: در جریان چندین دور مذاکره و رایزنی دوجانبه با مقامات دولت عراق و منطقه اقلیم کردستان عراق از جمله دیدار اخیر مشاور امنیت ملی عراق از تهران در تاریخ ۳ آبان ۱۴۰۱، ایران درخواست کرد افرادی که جنایات تروریستی مرتکب شده، مسترد گردیده و در دادگاه‌های ایران محاکمه شوند. همچنین مقر‌های این گروهک‌های تروریستی و اردوگاه‌های آموزشی آن‌ها بسته شده و عناصر آن‌ها خلع سلاح شوند. ایران همچنین بر ضرورت حضور نیرو‌های نظامی عراق در مرز‌های بین‌المللی دو کشور تاکید کرد.

هیات عراقی با این درخواست‌ها موافقت کرد و متعهد به تدوین یک چارچوب زمانی برای تکمیل خلع سلاح این گروهک‌های تروریستی شد. متاسفانه تا امروز هیچ اقدام موثری برای اجرای این توافق انجام نشده و بر این اساس ایران موکدا خواستار اجرای توافق فوق الذکر است.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ادامه این نامه نوشته است: در این شرایط، ایران گزینه‌ای جز استفاده از حق ذاتی برای دفاع از خود در چارچوب حقوق بین الملل به منظور حفاظت از امنیت ملی و دفاع از مردم خود نداشته و اخیرا عملیات نظامی و ضروری را علیه گروهک‌های تروریستی مستقر در منطقه اقلیم کردستان عراق انجام داد که با دقت برنامه ریزی و دقیقا محل‌های تروریست‌ها را هدف قرار داد.

جمهوری اسلامی ایران قویا متعهد به حل این مساله با دولت عراق از طریق مکانیزم دوجانبه به عنوان بخشی از جنگ جاری علیه تروریسم است. وزرای امور خارجه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در مذاکرات خود بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و همچنین بر ضرورت مقابله با تروریسم براساس مقررات بین المللی و اهمیت همکاری دوجانبه در مقابله با چالش‌های ناشی از فعالیت‌های تروریستی تاکید کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران احترام کامل برای امنیت و ثبات عراق قائل است و یکبار دیگر بر تعهد خود به تمامیت ارضی، اتحاد و حاکمیت جمهوری عراق تاکید می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
خدا قوت رزمندگان اسلام . انشالله نسل هر چی تروریسته را نابود کنید
مریم
۰۹:۰۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
کدوم سازمان ملل خودش دست نشانده ورئیس همین قاتلان وتروریستها واغتشاشگران وکومله ودمکرات ومنافقژن ‌ضد انقلابها وتحت اموزش خودشونند
ضمنا برای ایران مهم نیست جواب بدن ندن ایران کهت قانون واجرای مقرات جهانی این نامه رو مینویسه میخوان کاری بکنند ژا نکنند ایران خودش میدونه چیکار کنه از کسی اجازه نمیگیره واجازه دخالت به هیچ ادمکشی رو نمیده وروال قانونی خودش رو پیش میبره شماها عزیزان نگران نباشید
فاالله خیر حافظا
فان حزب الله هم الغالبون انشا الله به اذن الله
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
در جواب رضا
سازمان ملل الان ۴۵ سال است که به نامه های اهمیت نمیده وقای ما خود قدرت نابودی تروریست را دارم چرا باید به سازمان علیل نامه بدیم
بزنید نابود کنید این گروهک ها
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
نیاز به نامه نبود همه چیز شفاف و آشکار است.
عربستان با وحشی گری به یمن مظلوم حمله کرد و نامه ای به سازمان ملل نزد. ترکیه فراوان حملاتی داشته و نامه نزد.
کار درست و منطقی ایران نباید با چنین نامه هایی مورد تشکیک وتردید قرار گیرد.
رحمت
۲۲:۰۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
هنوز برایتان مشخص نشده سازمان ملل بی خاصیت است . مگر باید جوابگو باشید
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
سوال برام پیش میاد چرا شما که میگید ابر قدرت خاورمیانه هستید با هزار ترس و لرز و اجازه میخواید تروریستها داخل عراق نابود کنید، ترکیه بدون اجازه از کسی هم شمال عراق حمله میکنه هم قسمتی از سوریه اشغال میکنه به هیچکسی هم پاسخگو نیست ؟؟؟؟
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
کسی ترس ولرز نداشت واجازه نخواست
دنیا دید بااقتدار پایگاههای جاسوسی وفرماندهی رژیم صهیونیستی زدیم
این نامه برای اطلاع و جلوگیری از اعتراض عراقیهاست. والا زدیم واجازه هم نگرفتم. اخبار رو درست بخونی متوجه می شوی
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
آقای رییسی
آقای اژه ای
آقای استاندار کرمانشاه
آقای مسئول
تو رو خدا یه فکری به حال شهرک چمن زین العابدین کرمانشاه بکنید
دیروز گروهی از کولی ها مست کرده بودند و به جان مردم افتاده بودن
و همه رو از زندگی آص کرده بودند
این شهرک رو ساماندهی کنید
کلا ۷۰۰ خانه اس
یا بدینش کولی ها
یا کولی ها رو بفرستید یه جای دیگه
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
خودش یه جور معدرت خواهیه
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
بهتره الکی حرف نزنی. دفاع از خاک و مقابله با تروریست های کوموله اجازه گرفتن نمیخواد حق ذاتی یک کشوره و سازمان ملل این اجازه رو به هر کشوری داده.
زاگرسیان
۱۳:۱۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
یعنی سازمان ملل میخواهند از تروریستها حمایت کند؟ در این صورت لکه ننگ دیگری در پرونده سازمان ملل ثبت خواهد شد و کم کم آواز مرگ سازمان را باید خواند
ابراهیم
۱۳:۰۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
نظران اینکه اول بایدسازمان ملل روخبردارمیکردن تمام جوانب درنظرگرفته میشدبعدآواردبه عمل میشدن.
زاگرسیان
۱۲:۵۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
با اطلاع کشور همسایه و در نابودی تروریستها تجزیه طلب است و اینکار بسیار پسندیده است با تروریستهای داعشی و داعشی صفت باید کوبنده و قاطعانه عمل کرد
درود بر نظامیان
زاگرسیان
۱۲:۵۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
با اطلاع کشور همسایه و در نابودی تروریستها تجزیه طلب است و اینکار بسیار پسندیده است با تروریستهای داعشی و داعشی صفت باید کوبنده و قاطعانه عمل کرد
درود بر نظامیان
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
اول نامه و بعد حمله
اول تبلیغات. و اگاه سازی بین‌المللی و بعد حمله
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
من دیپلمات نیستم ولی فکر می کنم اول باید به سازمان ملل نامه می زدیم و بعد در صورت عدم تاثیر حمله می کردیم!! ولی اینکه اول حمله کنیم و بعد نامه به سازمان ملل بزنیم مضحک است و به معنای سعی در توجیه حمله به خاک یک کشور مستقل است!!
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
من هم مثل شما دیپلمات نیستم. ولی می بینم کشورهایی مثل آمریکا که خود را ابرقدرت می دانند هر جا که اراده کنند به بهانه امنیت ملی و منافع ملی، اول اقدام می کنند و بعد اگه نیاز ببینند گزارش هم می دهند. مودب بودن در مقابل گرگ ها باعث می شه تا کار اونها راحت تر بشه و زودتر شکم طعمه خود را پاره کنند.
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
یعنی مثل عین الاسد اول به همه دنیا اعلام می کردیم که می خوایم بزنیمتون تا برن تو پناه گاه بعد می زدیم؟آره؟ خوب بود تو مشاور امنیتی نبودی دیگه دشمن جاسوس نمی فرستاد.
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
نخیر کار درست همینه کشور همسایه خودش میداند که کردستان عراق مقر تروریستهای تجزیه طلب ایرانه ،و سازمان ملل هم کور و کر که نبود اینقدر تروریستها بیگناهان و بی پناهان را با شمشیر از پشت سر و تکه تکه کردن و شلیکهای کورکورانه هدف قرار دادند ما هم از سازمان ملل گله داریم و پلخوریم که چرا سازمان ملل آنهمه ترور را محکوم نکرد
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
دنیا قانون جنگل اداره میشود به نظرم کلاً نامه هم نباید می‌فرستادند به این سازمان صهیونیستی
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
حرف نزنی نمیگن لالی بتمرک سرجات بی غیرت تو دیپلمات که هیچ پشمم نیستی با این طرز فکرت
کاربر
۱۴:۰۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
نه،بهتر بود میگذاشتیم تروریستا بیان همه مارابکشن بعد ایرانرا پس از ویرانی تجزیه کنند بعد یه نامه با حقارت تمام به سازمان ملل میفرستادیم.
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
احتمالا تو کله شما 60درصد ازت هست 40درصدهم اوره با این منطق قوی
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
قبلا نامه به سازمان ملل و کشور عراق و کوردستان عراق زده اند .
ولی انها توجهی نکرده اند .
دولت و ارتش و سپاه ، دست روی دست نمی گذارد تا کشور به دست تجزیه طلبها بیفتد .
طبق قانون سازمان ملل ، ایران می تواند تروریستها را بکشد .

متاسفانه ایران خیلی اطلاع رسانی می کند تا افراد عادی و غیر عادی در آن مکانها حضور نداشته باشند .
بدون اطلاع قبلی باید این جرثومه های شهوت و دزد و غارتگر کومله و حدکا و پژاک و ... را زد .
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
بهتره تو نظرت را برای خودت نگه داری.
تکلیف سازمان ملل در حمایت از تروریسم بر همگان کاملا مشخص هست.
علی
۱۵:۳۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
سازمان ملل نیست که سازمان غربی هاست فقط
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
خوب پس حرف نزنی بهتره
علیرضا
۱۹:۰۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
طبق قوانین به دولت مرکزی عراق اخطار دادیم وحتی به بارزانی ومسولین اقلیم کرردستان هم اخطارهای لازمه داده شد.بزنید هری چی تروریست نابود کنید .کوموله و دمکرات و پژاک و هر که هستن نابودشون کنید
رضا
۲۱:۳۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
مطمن باشید سازمان ملل گوش به نامه ما نمی دهد
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
دست مریزادنیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران،خدا یاور وپشتیبان شما باشدان شاءالله
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
نژادپرست نباش
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
اشتباه منفی شد
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
اشتباه منفی زدم