سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان مطرح کرد؛

تولیدات موثر فرهنگی و هنری راهی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

استاندار کردستان گفت: کم هزینه‌ترین و موثرترین راه مقابله با اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی تولید محتوا‌های موثر فرهنگی و هنری است.

اسماعیل زارعی کوشا، در مراسم افتتاحیه خانه یاریگران زندگی در سنندج بر اهمیت ترویج مسائل فرهنگی و خلق آثار هنری فاخر در این رابطه تاکید کرد و گفت: بیشترین تاثیرگذاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط اقدامات نرم افزاری و گفتمانی موثر اتفاق می‌افتد.

استاندار کردستان افزود: ضمن انتقاد از برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری کلیشه‌ای و غیر موثر تاکید کرد: لازم است رویه‌ها و رویکرد‌ها در این خصوص تغییر پیدا کند.

او با بیان اینکه در پیاده سازی اقدامات فرهنگی توجه به الگو‌های موفق کشوری اهمیتی خاصی دارد، اضافه کرد: کردستان به واسطه بافت بومی و فرهنگی مختص به خود به نسبت دیگر استان‌ها کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد قرار داشت و اکنون نیز می‌شود از الگو‌های بومی در این رابطه استفاده و بهره‌برداری کرد.

استاندار کردستان استفاده از اساتید حوزه جامعه شناسی و روانشناسی در مرکز یاریگران زندگی و بهره بردن از حضور چهره‌های شاخص هنری برای ارتباط گیری و تاثیر گذاری موثرتر بر دانش آموزان و قشر نوجوان و جوان را حایز اهمیت دانست و گفت:قطعا اگر آموزش‌ها به دانش آموزان به روش درست انجام شود در آینده مشکلات بسیار کمتری با این قشر وجود خواهد داشت و راه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کم هزینه و اثرگذارتر خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.