سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ابزارهای بدهی باعث حفظ سهامداران در بازار سرمایه می شود

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس گفت: وجود ابزار‌های بدهی در بازار سرمایه سبب می‌شود که سهامداران با هر سطحی از ریسک‌پذیری در این بازار بمانند.

آقای مرتضی چشان گفت: اداره انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی از سال ۹۰ که ابزار بدهی و اوراق اسلامی بوجود آمد اوراق بدهی پایه‌ریزی شد، ایجاد شد. انتشار اوراق بدهی تنها ویژه شرکت‌های سهامی عام و پذیرفته شده در بورس و فرابورس نیست، بلکه شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های تعاونی نیز می‌توانند وارد بازار ابزار‌های مالی ـ اسلامی شوند.

او در این نشست با تاکید بر این نکته که بازار بدهی مکمل بازار سهام است گفت: وجود ابزار‌هایی همچون ابزار‌های بدهی در بازار سرمایه سبب می‌شود که سهامداران با هر سطحی از ریسک‌پذیری در این بازار بمانند و به سمت بازار‌های موازی همچون بازار طلا، سکه، ارز، خودرو یا مسکن نروند.

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس از ضمانت اشخاص حقوقی همچون بانک‌ها و شرکت‌های هلدینگ، وثایق و رتبه اعتباری شرکت‌ها به عنوان سه ضامن قابل قبول در انتشار اوراق بدهی یاد کرد.

او می گوید: این اداره با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس در حال طراحی و تدوین پنل بدهی است تا تمامی رویه‌ها به صورت سیستماتیک درآید و با دادن توکن به تمامی ارکان، قرارداد‌ها الکترونیک شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
تنها چیزی که باعث حفظ سهامدار در بورس میشه برگرداندن قیمت سهام به دو سال پیش و پس دادن پول پالایش و دارایکم هست
خودرو هزار تومنی شده 200 تومن
کدما 30 هزار تومنی 4 هزار تومن
دی شده 60 تومن خالی خالی
کسی دیگه طرف این بورس دستوری و فریبکار نمیاد