سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تودیع و معارفه رئیس منابع طبیعی کوهبنان

جلسه تودیع و معارفه رئیس منابع طبیعی کوهبنان با حضور فرماندار، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمعی از مسئولین برگزار شد.

جلسه تودیع و معارفه رئیس منابع طبیعی کوهبنان در سالن کنفرانس فرمانداری کوهبنان با حضور فرماندار، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و معاونین، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اداری شهرستان برگزار شد و سید محتبی میر صادقی بعنوان رئیس جدید معرفی و از خدمات رضا مصلح در طول بیش از ده سال حضور در کوهبنان تقدیر شد.

در ابتدای جلسه فرماندار کوهبنان گفت: مهندس مصلح صادقانه، جهادی و بصورت شبانه روزی در شهرستان کوهبنان فعالیت کرده است.

او خاطر نشان کرد: دولت بدنبال خدمت صادقانه به مردم است لذا مدیران باید تمام تلاش خود را درجهت رفع مشکلات مردم انجام دهند و تکریم ارباب رجوع را به نحو بایسته و شایسته انجام بدهند.

مجید توکلی گفت: دهستان خرمدشت و روستا‌های پائین دست و بالا دست سد جور نیازمند توجه ویژه منابع طبیعی به خصوص در حوزه آبخیزداری است.

فرماندار کوهبنان از مدیر کل منابع طبیعی استان درخواست نمود نسبت به اجرای پروژه‌های جنگل کاری خصوصا در ورودی شهر کوهبنان اقدام کند تا در آینده نزدیک شاهد افزایش پوشش جنگلی شهرستان باشیم.

او اظهار داشت دراین خصوص بخش خصوصی به ویژه معادن باید ورود پیدا کند تا کار با جدیت بیشتری انجام شود.. در ادامه مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان گفت:منابع طبیعی پایه و اساس امنیت یک کشور هست و این در حالی است که خشکسالی‌های اخیر و برداشت بی رویه از منابع آبی منابع طبیعی را دچار بحران نموده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان افزود: کره زمین به سمت و سوی گرم شدن در حال حرکت است کرمان بر روی کمر بند خشک قرار گرفته که برداشت بی حد از سفره‌های زیر زمینی منابع طبیعی رو به تهدید است و پوشش گیاهی در حال تخریب و نابودی است.

او خاطر نشان کرد: وقتی پوشش گیاهی کم شود جریانات سیلابی زمینه تخریب محیط را رقم می‌زند در حالی که حفظ خاک مهمترین اولویت است.

رجبی زاده افزود: حفظ آب، خاک و گیاه وظیفه اصلی منابع طبیعی است که در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

رجبی زاده با اشاره به اجرای طرح حدنگاری اظهار داشت: اجرای این طرح و تهیه اسنادتک برگ کاداستر اقدام مهمی در جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی وحفاظت از انفال است.

او تاکید کرد: تهیه طرح و تامین اعتبار از جمله اقدامات اساسی در منابع طبیعی است که استفاده از وجود صنایع و منابع همچنین خیرین برای تهیه منابع در دستور کار قرار گرفت.
مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان تصریح کرد: کوهبنان از نظر طبیعی و آبخیز شهرستانی بارز است لذا تلاش ما جلوگیری از جاری شدن سیلاب‌ها و تلاش برای نفوذ آب به سفره‌های زیر زمینی است که این مهم در ۳۰ درصد حوزه‌ها انجام شده است.
او ابراز داشت: استفاده از وجود شرکت میدوکو برای اجرای پروژه پخش سیلاب دهستان خرمدشت در دستور کار قرار گرفته است که حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تا از اول بهمن کار آغاز می‌شود ودر یک ماه آینده مطالعات حوزه شهری انجام می‌شود.

رجبی زاده گفت: بحث جنگل‌های بادام کوهبنان مورد توجه جدی باشد گرچه بدلیل کاهش نزولات آسمانی آفت درختان را درگیر کرده در شمال استان درختان ارس فقط در کوهبنان وجود دارد که باید حفظ شود.

او خاطر نشان کرد: پیشرفت هر منطقه در صنعت و معدن است لذا تلاش کردیم با دید باز به فعالیت معادن و راه اندازی صنایع در کوهبنان نگاه کنیم و موانع را برطرف نمودیم.

در پایان حاضرین از روند احداث سد بالا دست روستا‌های همت آباد و هزار گز بازدید کردند.

لازم به ذکر است که این سد از محل اعتبارات محرومیت زدایی با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد و دویست میلیون تومان در حال احداث می‌باشد که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.