سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق دولت اسلامی هدف عالی دولت است

دستیار رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: تحقق دولت اسلامی هدف عالی دولت که رکن اصلی آن اجرای مردم سالاری است.

سید احمد عبودتیان دستیار رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین،گفت: تحقق دولت اسلامی هدف عالی دولت است که رکن اصلی آن اجرای مردم سالاری و مردمی سازی دولت محسوب می‌شود.

عبودتیان افزود: کلید حل مشکلات جامعه حضور مردم است و اگر مردم به میدان بیایند و بخواهند بسیاری از مسایل و مشکلات حل می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم باید اراده کرده و از انقلاب دفاع کنند در غیر این صورت با زور و اجبار نمی‌توان مردم را به میدان آورد.

دستیار رییس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت یادآور شد: در چله دوم انقلاب و براساس فرمایش مقام معظم رهبری، در همه حوزه‌ها باید حرکت عمومی ایجاد شود تا حرکت به سمت افق‌های روشن شتاب بگیرد.

به گفته عبودتیان، تسریع کننده حرکت عمومی، جریان حلقه‌های میانی‌ها هستند که می‌توان برای آن برنامه ریزی کرد و بر اجرای آن نیز تمرکز به عمل آورد.

وی با بیان اینکه گروه‌های مردمی، نقش میانجیگری بین دولت و مردم را دارند، تصریح کرد: زمانی مسایل کشور حل می‌شود که خود مردم به میدان بیایند و البته این موضوع به معنی نفی وظایف دولت و حاکمیت نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: دشمن همواره در حال طراحی و اجرای نقشه‌های خود است که با نیرو و امکانات محدود نمی‌توان با آن‌ها مقابله کرد و باید از ظرفیت گروه‌های مردمی در این رابطه به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم.

عبودتیان با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: در حال حاضر عمده مردم با اغتشاشگران همراه نیستند، اما مشکل اینجاست که مابقی مردم در صف مخالفت با آن‌ها برنیامدند و تا زمانی که مردم خود به میدان نیایند مشکل حل نخواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه حلقه‌های میانی و گروه‌های خودجوش که به مسایل و مشکلات اشراف پیدا کرده اند باید به کار گرفته شوند، افزود: حلقه‌های میانی باید ابتکار داشته باشند و بدانند چگونه باید نقش آفرینی کنند تا زمینه حضور مردم در عرصه باز شود.

عبودتیان با اشاره به مردمی سازی عرصه فرهنگ در استان قزوین، اظهار داشت: قزوین در این زمینه سابقه خوبی داشته و نخستین استانی هم بود که کار را در این زمینه آغاز کرد و به همین جهت یک استان پیشران در این حوزه نیز محسوب می‌شود.

سرمایه عظیم اعتماد مردم به نظام را باید صیانت کنیم

نماینده، ولی فقیه در استان هم گفت: برخی تصمیم گیری‌ها و مدیریت‌های ناصحیح موجب ضربه به اعتماد مردم به نظام می‌شود و باید برای صیانت از این سرمایه ارزشمند بیشتر تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی افزود:در سال‌های گذشته در استان به اعتماد مردم ضربات جدی وارد شد و مردم از مسوولان پیشین تبعیض را چشیدند.

وی گفت: وقتی کشاورزی حق ندارد اتاقک ۲۰ متری در زمین خود داشته باشد، اما در کنار ملک او، زمین‌های درجه یک کشاورزی تغییر کاربری پیدا کرده و به ویلا‌های آنچنانی تبدیل می‌شود این موضوع به اعتماد مردم را خدشه می‌زند.

امام جمعه قزوین اظهار داشت: مردم ستون خیمه نظام هستند و اگر اعتماد آن‌ها سلب شود کشور آسیب می‌بیند و آن‌هایی که اعتماد مردم را به آتش می‌شکند پلیدتر از کسانی هستند که سطل‌های زباله را به آتش می‌کشند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: کسانی که چشمان خود را بر قانون بستند و کسانی که از متخلفان حمایت کردند سفیه هستند، چون با این کار، امید مردم به نظام کاهش می‌یابد درحالیکه امام (ره) می‌فرمودند امید را باید در دل مردم زنده کنیم، چون مردم انقلاب را به پیروزی رساندند.

ذائقه فرهنگی مردم را باید درک کرد

استاندار قزوین هم گفت: زمانی در کار خود موفق هستیم که ذائقه فرهنگی مردم را درک کرده و مناسب با آن برنامه ریزی کنیم.

محمد مهدی اعلایی افزود: اگر در حوزه فرهنگ در استان قرار است تدابیری اتخاذ و نواقص آن رفع شود با توجه به سبقه فرهنگی و شان و جایگاه فرا منطقه‌ای استان باید دنبال شود و اثرگذاری ملی داشته باشد.

وی مزیت مطلق قزوین را فرهنگ اصیل و باور‌های ارزشمند مردم آن دانست و گفت: قبلا نیز چنین بوده و استان قزوین در بازه وسیعی از تاریخ در تمدن ایران اسلامی نقش داشته و ما هم اکنون میراث دار این گنجینه ارزشمند هستیم.

استاندار قزوین با تاکید بر مردمی سازی حوزه فرهنگ، گفت: دولت سیزدهم که شعار ارتقای جایگاه کشور به فضای مناسب‌تر و ایران قوی را دنبال می‌کند موضوع مردمی سازی عرصه فرهنگ را نیز در دستور کار جدی خود دارد.

اعلایی گفت: موضوعی که در شاخصه‌های تشکیل نظام جمهوری اسلامی پررنگ‌تر بوده همین موضوع فرهنگ است و انقلاب اسلامی در اصل یک حرکت فرهنگی می‌باشد و توجه به مقوله فرهنگ و ارتقای باور‌های مردم در آن مورد توجه جدی بود.

وی افزود: این روز‌ها موضوع فرهنگ در رصد دشمنان قرار گرفته و تلاش می‌کنند به این فضا و کشور آسیب بزنند و باید مسوولان تلاش بیشتری برای صیانت از فرهنگ داشته باشند.

استاندار قزوین افزود: مسوولان مرتبط باید نگاه جامع تری برای نقش آفرینی در حوزه فرهنگ داشته باشند، چون فرهنگ بستر رشد و تعالی جامعه است.

اعلایی افزود:در گذشته در حوزه فرهنگ، اشتباهات کمی نداشته ایم و اگر در آینده برای رفع آن‌ها برنامه ریزی نکنیم موفق نخواهیم بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دشمنان برای ضربه به فرهنگ و باور‌های عمیق مردم برنامه ریزی و اقدام کرده‌اند و مدیران دستگاه‌ها باید برای صیانت از فرهنگ، تلاش جدی‌تری داشته باشند.

مردمی سازی عرصه فرهنگ در قزوین ریشه دار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این نشست گفت: مردمی سازی عرصه فرهنگ در قزوین ریشه دار است و در دوره کرونا تجربه قرارگاه مواسات و همدلی مومنانه، قرارگاه سردار سلیمانی و ستاد تواصی را داشتیم که شاهکار‌هایی بود که با تسهیلگری بدنه دولت و حاکمیت و حضور مردم بهتر از چیزی شد که می‌خواستیم تجربه کنیم.

محمدحسین فائزی افزود: نمایش فصل شیدایی و فعالیت قابل توجه ستاد اربعین نشانگر حضور موثر مردم استان در اجرای امور فرهنگی بوده است.

وی همچنین گفت: متاسفانه ماموریت‌های ما در فرهنگ با امکانات و نیروی انسانی تناسب ندارد، ولی با بهره گیری از گروه‌های مردمی می‌توانیم اهداف را محقق کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.