سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانک مرکزی افغانستان نسبت به اقدام آمریکا برای ذخایر ارزی افغانستان واکنش نشان داد

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد تصمیم آمریکا درخصوص تأسیس نهادی در سوئیس و انتقال بخشی از ذخایر ارزی د افغانستان بانک به آنجا ناعادلانه است.

بانک مرکزی افغانستان در اعلامیه‌ای بر تصمیم اخیر آمریکا در مورد ذخایر ارزی افغانستان واکنش نشان داد.

در اعلامیه این بانک آمده است: ذخایر ارزی د افغانستان بانک، ملکیت مردم افغانستان است و طی سالیان متمادی از آن برای حفظ ثبات پولی، استحکام نظام مالی و تسهیل تجارت با جهان استفاده شده است.
هم‌چنان د افغانستان بانک، این تصمیم آمریکا را غیرعادلانه خواند و گفت: تصمیم آمریکا درخصوص تأسیس نهادی در کشور سوئیس و انتقال یک بخش از ذخایر ارزی د افغانستان بانک به آنجا و اختصاص آن به اهداف نامرتبط، بدون در نظرداشت معیارهای لازم مصونیت و شفافیت و اعتنا به نگرانی های این بانک، نا عادلانه است.
د افغانستان بانک خاطر نشان کرد که این تصمیم آمریکا که بدون حضورداشت نمایندگان واقعی مردم افغانستان و مشارکت د افغانستان بانک اتخاذ شده است، غیر قابل قبول است.
این در حالی است که آمریکا ،چندی پیش اعلام کرد که از مجموع حدود هفت میلیارد دالر ذخایر مسدود شده ارزی افغانستان، در این کشور، ۳/۵ میلیارد دالر آن‌را به یک صندوق امانی در سوئیس منتقل کرده است و اخیراً هم از برگزاری نخستین نشست رسمی اعضای هیأت نظارت بر صندوق امانی افغانستان که مسئولیت نظارت بر ۳/۵ میلیارد دالر ذخایر ارزی افغانستان در سوئیس را برعهده دارند، گزارش شد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.