سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلانی‌ها ۳ عنوان در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کسب کردند

گیلانی‌ها ۲ عنوان برگزیده و یک عنوان شایسته تقدیر مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را از آنِ خود کردند.

روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اعلام کرد: آیین پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۵ کانون پرورش فکری با درخشش قصه‌گویان گیلانی همراه شد.

در این مراسم که به میزبانی کانون پرورش فکری استان تهران برگزار شد، «فاطمه زارعی» با قصه «نبرد دیو سپید» و «امیر تنها» با نقل «رودابه و کک کوهزاد» عنوان برگزیده بخش آیینی سنتی بزرگسالان را به خود اختصاص دادند.

«پریا طاهری» دیگر قصه‌گوی گیلانی نیز با نقل «رستم و سهراب» شایسته تقدیر بخش آیینی سنتی گروه سنی نوجوان شد.

قصه‌گویان گیلانی در حالی عناوین برگزیده و شایسته تقدیر مرحله منقطه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون را از آنِ خود کردند که ۷۸ قصه‌گو از استان‌های البرز، خراسان شمالی، سمنان، تهران، گیلان، گلستان و مازندران در روز‌های ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه به هنر‌نمایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، سودابه امینی، پروانه کیانیان و فریبا حبیبی داوری بخش ملی و وحیده نظری داوری بخش زبان اشاره را برعهده داشتند و فهیمه باروتچی، داور بخش آیینی سنتی این مرحله از جشنواره قصه‌گویی بود.

مرحله استانی این جشنواره در استان گیلان روز‌های ۱۹ تا ۲۱ مهر ماه در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت با معرفی ۱۳ قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای برگزار شده بود.

مرحله نهایی این رویداد بین‌المللی با شعار «قصه، صدای زندگی است» همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.