سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرف ۹۷.۳ درصد بودجه ۱۹۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ۱۰۲ هزار و ۲۵۹ ملک دارد که ۴۸.۵ درصد املاک این آن فاقد سند هستند.

احمد قاسم لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش ۱۰۲ هزار و ۲۵۹ ملک دارد که اغلب این املاک، مدارس هستند که در سال ۱۴۰۰ نوزده هزار و دویست ملک سند دار شده اند که اغلب در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و روستا‌ها هستند.

احمد قاسم لاشکی در ادامه گفت: تفاهم نامه سه جانبه‌ای در کرمان بین آموزش و پرورش، سازمان ملی ثبت و اسناد و بنیاد مسکن در کرمان منعقد شد تا فرآیند دریافت اسناد املاک و اراضی آموزش و پرورش تسریع شود.

لاشکی افزود: ۲۰۰ مدرسه استیجاری داریم که دارای حکم قلع و قمع هستند. این عدد نسبت به ۱۲۲ هزار مدرسه‌ای که داریم، عدد قابل توجهی نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس درباره مولد سازی (تغییر کاربری) مدارسی که در مکان‌های تجاری قرار دارند، گفت: آموزش و پرورش بحث مولد سازی دارایی‌ها را آغاز کرده و به منظور بهره برداری بهتر از این املاک، کارگروه‌هایی را در استان‌ها تشکیل داده ایم و به دنبال اجرای برنامه یکپارچه مولد سازی در سراسر کشور هستیم.

لاشکی درباره تاثیر مولد سازی املاک بر کیفیت آموزش گفت: بودجه ۱۴۰۱ آموزش و پرورش ۱۹۰ هزار میلیارد تومان بود که ۹۷.۳ درصد این بودجه، صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود و بودجه اندکی به تعلیم و تربیت و کیفیت بخشی آموزشی تعلق می‌گیرد که با مولد سازی، بسیاری از دغدغه‌های مالی آموزش و پرورش در این زمینه برطرف خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس درباره طرح‌های مجلس برای ساماندهی حقوق معلمان مدارس غیردولتی نیز گفت: بیش از ۲۲۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی داریم که ۵۰ درصد این معلمان از بازنشستگان هستند و مجلس طرحی را برای حمایت از معلمان مدارس غیر دولتی دارد. اصلاح قانون مصوبه ۱۳۹۵ در دستور کار مجلس است تا حقوق و بیمه آن‌ها بر اساس قانون کار محاسبه شود و مبنای ساعت کار این معلمان نیز باید ۲۴ ساعت در هفته شود و با تصویب این قانون شاهد اتفاقات خوبی در بخش نیروی انسانی مدارس غیر دولتی خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محمدایزدیان
۰۶:۴۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
باسلام.وزارت آ پ که این همه در بوق وکرنا کرد واسه رتبه بندی و میگفت از مهر۱۴۰۰معوقات روپرداخت میکنه .بازهم بدقولی کرد و ۶ماه پارسال رو ک هیچ فروردین روهم ب عنوان مقرری از کل حقوق معلمان کم کرد و در مجموع ب همه فرهنگیان متوسط ۱۳۰۰پرداخت نمود .
این بود معیشت معلم ؟
شمارو ب خدا پیگیر باشید ازین همه ظلم.
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
دوست عزیز معلم واپ اولویت هیچ گروه و جناح ودولت وارگانی نیست چراکه اگر بودند اوضاع معلمین واپ این نبود ومعلم مجبور نبودبرای تامین ضروریات زندگی ونیازهای اولیه و روزمره ی خود چندجا کارکنه وراننده ی سرویس دانش آموزان خود بشه پس مشخصه که تعلیم و تربیت اولویت نیست فقط وعده ووعید ودروغ فراوان ؟!؟!؟!؟؟؟؟