سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون دام‌های سنگین در نرماشیر

رئیس اداره دامپزشکی نرماشیر از اجرای فاز دوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام‌های سنگین با تلاش گروه های بخش دولتی و خصوصی خبر داد.

زارع پور گفت: واکسیناسیون از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها و اولین قدم در ریشه کنی بیماری محسوب می‌شود که به کمک آن می‌توان از ابتلاء دام‌ها به بیماری‌های مختلف جلوگیری کرد که این موضوع نقش مهمی در حفظ بهداشت و سلامت دام‌ها دارد که در نهایت منجر به حفظ سلامت عمومی می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های به شدت واگیر دار می‌باشد که جمعیت دامی را تهدید می‌کند و علایم آن شامل تب، بی اشتهایی، کاهش تولید شیر، ایجاد تاول در دهان و لنگش در دام می‌باشد.

زارع پور تاکید کرد: از آنجا که در صورت شیوع بیماری تب برفکی خسارات اقتصادی فراوانی به واحد‌های پرورش دام صنعتی و روستایی وارد می‌شود، از خرید و فروش دام‌های بدون هویت و غیر بومی جدا خودداری کنید.

وی همچنین درخواست کرد  دهیاران و دامداران با توجه و دقت به توصیه‌های اداره دامپزشکی نسبت به پیشگیری از این بیماری همکاری لازم را با گروه های بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی شهرستان نرماشیر تا اتمام کامل طرح داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.