سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین لرزه بندرکنگ هرمزگان را لرزاند/ نیروهای امداد در آماده باش کامل / زلزله بدون خسارت / قطعی برق در برخی از مناطق

زمین لرزه دقایقی پیش بندرکنگ هرمزگان را لرزاند.

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران این زمین لرزه به بزرگی ۵/۷ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد.

 این زمین لرزه درساعت در ساعت ۱۸ و ۴۷ دقیقه امشب در بندرکنگ شهرستان بندرلنگه رخ داد. زمین لرزه در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیرو بندرلنگه هم احساس شده است.

در پی این حادثه ۳ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به صورت آماده باش در آمدند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اثر بروز زلزله ۵/۷ ریشتری در حوالی کنگ و بندر لنگه در استان هرمزگان که در عمق ۱۶ کیلومتر از زمین رخ داده است تا به این لحظه مصدومی گزارش نشده است.

نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کانون اصلی زلزله در دریا بود و این زلزله در واقع در همان گسلی است که در تیرماه زلزله رخ داد و اکنون دوباره فعال شده است.

وی ادامه داد: تا این لحظه هیچ‌گونه خسارتی گزارش نشده است. 

فرماندار شهرستان قشم اعلام کرد: طبق ارزیابی‌های اولیه و گزارش‌های میدانی دریافتی از سوی دهیاران و بخشداران در سراسر این شهرستان، زلزله‌ ۵.۷ ریشتری بندر کنگ آسیبی به شهرهای و روستاهای قشم وارد نکرده است.

محمد محمدحسینی، فرماندار شهرستان قشم گفت: با توجه به بررسی به عمل آمده زمین لرزه ۵.۷ ریشتری بندر کنگ از توابع شهرستان بندرلنگه تاکنون در شهرستان قشم فاقد خسارات و تلفات بوده است.

وی ادامه داد: مردم ضمن حفظ آرامش تا ساعت های آینده با هوشیاری کامل از حضور در فضای سرپوشیده خودداری کنند، همچنین به منظور پاسخگویی فوری به هر گونه پس لرزه و زلزله احتمالی دوباره، بنا به دستور تمامی نیروهای امدادی، عملیاتی، بیمارستانی، نظامی و انتظامی این شهرستان در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

زمین لرزه بندر کنگ شهرستان بندرلنگه بدون خسارت / قطعی برق در مناطقی از بندرلنگه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تاکنون خسارت جانی یا مصدومیتی از زمین لرزه پنج و هفت دهم ریشتر بندرلنگه گزارش نشده و تیم‌های اعزامی در حال ارزیابی منطقه هستند.

مهرداد حسن زاده افزود: سه تیم ارزیاب به مناطق متاثر از زمین لرزه در شهرستان بندرلنگه اعزام شده اند و دو تیم نیز در شهرستان قشم به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شده اند که خسارتی از تخریب منازل و بناها نیز گزارش نشده است.

وی افزود: قطعی برق مناطق متاثر از زمین لرزه در بخش مهران شهرستان بندرلنگه نیز در حال علت یابی است و تا ساعات آینده به طور کامل رفع می شود.

ریزش کوه در محدوده پل غار

وی افزود: مطابق آخرین اطلاعات به دست آمده تاکنون زلزله موجب انسداد مسیر باند رفت بندرخمیر به بندرلنگه محدوده پل غار شده است که عوامل راهداری با تجهیزات کامل در محل حاضر شده‌اند و مسیر به زودی بازگشایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ستاد بحران شهرستان بندرلنگه تشکیل شده و به محض دریافت اطلاعات بیشتر، موارد به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

قطع برق ۱۵۰۰ اشتراک در منطقه دژگان

عباسی، مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: بر اثر زلزله برق یک هزار و ۵۰۰ اشتراک در منطقه دژگان قطع است. هم اکنون سه گروه برای بررسی مشترکان ارسال شده است.

خروج مجتمع آبرسانی دژگان از مدار

احمد شاکری، معاون توسعه آب شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: به علت قطعی برق مجتمع آبرسانی دژگان، دو سایت آبشیرینکن از مدار خارج شده که با وصل شدن برق باید حجم خسارت بررسی و آب این مجتمع وصل شود.

وی افزود: یکی از چاه‌های این مجتمع آب شیرین کن دچار ریزش شده است.

برچسب ها: زمین لرزه ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.