سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقبل ۳۵ درصد هزینه رفت وآمد دانش آموزان استثنائی قزوین از سوی آموزش و پرورش

رییس آموزش و پرورش استثنایی قزوین گفت: ۳۵ درصد هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنائی را با هدف حمایت از خانواده‌های آنان تقبل و پرداخت می‌کنیم.

معرفت‌الله احمدی رییس آموزش و پرورش استثنایی قزوین گفت: به دلیل پراکندگی جغرافیایی دانش‌آموزان استثنایی و متمرکز بودن ۹ مدرسه استثنایی شهر قزوین، هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در مقایسه با مدارس عادی حدود ۲ برابر است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و تلفیقی در مدارس استان قزوین مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۵۸۶ نفر در شهر قزوین هستند.

احمدی با بیان اینکه بیشتر خانواده‌های دارای دانش‌آموزان استثنایی از بضاعت مالی اندکی برخوردار هستند، تصریح کرد: این افراد علاوه بر هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های پزشکی و توانبخشی زیادی را متحمل می‌شوند و نیاز است هزینه‌های رفت‌وآمد فرزندانشان به‌منظور حضور مستمر و بی‌بهانه آنان در مدرسه تامین شود.

این مسوول تاکید کرد: پرداخت هزینه ایاب‌وذهاب این دانش‌آموزان موجب پیشگیری از ترک تحصیل و همچنین عدم بروز معلولیت‌های ثانویه و آسیب‌های فردی و اجتماعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین ماهانه ۴۸۰ میلیون تومان هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی در قزوین می‌شود که در صورت تامین ۵۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی شهر قزوین توسط شهرداری کمک شایانی به این خانواده‌ها خواهد شد.

به گفته وی، هزینه ایاب و ذهاب یک دانش آموز عادی ماهانه حدود ۴۲۰ تا ۴۷۰ هزار تومان بوده در حالی که این میزان برای یک دانش آموز استثنایی ۵۷۰ هزار تومان است.

احمدی، تمهید ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات حضور این دانش آموزان در مدارس دانست وافزود: هم اکنون پیگیر مساعدت و همکاری شهرداری قزوین برای حمایت مادی و معنوی از خانواده‌های دارای فرزند دانش آموز استثنایی هستیم.

استان قزوین دارای ۲۸ مدرسه و مرکز آموزش استثنایی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.