سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری؛

یکی از راه‌های قوی شدن کشور پیشرفت در حوزه‌های علمی است

سردار اکبری گفت: اگر از ایده‌های نخبگان حمایت شود کشور توسعه می‌یابد موضوعی که دشمنان ایران قوی آن را نمی‌خواهند چراکه یکی از راه‌های قوی شدن پیشرفت در حوزه‌های علمی است.

سردار علی‌محمد اکبری در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه کار بسیج و سپاه مطالبه‌گری و بسیج کنندگی نیرو‌ها می باشد، اظهار داشت: در این نمایشگاه اختراعات کم نظیر و بی نظیر بسیجیان به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: بسیجیان نخبه در مجموعه‌های مختلف علم و فناوری، نوآوری‌هایی داشتتند و باید همواره به‌دنبال پیشرفت در زمینه‌های مختلف باشیم نمایشگاهی که از سوی مخترعان بسیجی برپا شده، مایه افتخار است.

سردار اکبری با بیان اینکه می‌طلبد دست‌اندرکاران علمی و پژوهشی کشور برای رسیدن این اختراعات به تولید، باید حمایت لازم را از مخترعان داشته باشند، اضافه کرد: جوانان نخبه و بسیجی نیاز کشور را به خوبی فهمیده‌اند و برای حل مسئله گام برداشته‌اند، اما نیاز به حمایت از سوی مسئولان دارند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: برخی اختراعات بسیجیان به مرحله تولید رسیده است، رسیدن فناوری به مرحله تولید به افزایش اشتغال نیز کمک می‌کند.

سردار اکبری بیان کرد: برای یک اختراع حتی اگر کار کوچکی نیز باشد باید تلاش بسیاری صورت گیرد؛ عنوان شده است که رشد علمی کشور در سال ۲۵ تا ۳۰ درصد است که روند بسیار خوبی می‌باشد و نشان دهنده آن است که هستند کسانی که هنوز دل در گرو انقلاب اسلامی ایران و اعتلای آن دارند.

وی اظهار داشت: عشق به ارزش‌ها و ائمه اطهار باعث شد در دفاع مقدس رزمندگان ایرانی به‌گونه‌ایی عمل کنند که حتی بخش کوچکی از کشور هم به دست دشمن نیوفتد.

سردار اکبری تصریح کرد: برخی در کشور به دنبال پایه‌گذاری تفکر و عملکرد داعش هستند در حالی که بسیاری پای مبارزه با آن‌ها و حفظ ارزش‌های اسلامی جان دادند.

وی افزود: اهالی علم و دانش باید با رصد و جستجو به دنبال کمبود‌ها و کاستی‌ها باشند تا راه حل این موارد را بیابند.

سردار اکبری اضافه کرد: ملت ایران تاریخچه بسیار بزرگی دارد و آزادانه در مقابل همه استبداد‌های جهانی ایستادگی کرده است، همچنین حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در راس هدایت ایران اسلامی است که در برهه‌های مختلف راهگشای مسائل پیچیده خواهد بود.

وی اظهار داشت: دشمنان ایرانی به‌لحاظ نظامی و بازدارندگی نمی‌توانند نگاه ناشایستی به ایران اسلامی داشته باشند، مدافعان انقلاب همچنان که مثل قبل برای دفاع از انقلاب حتی دست در شناسنامه خود می‌بردند، هستند و از نظام دفاع می‌کنند.

سردار اکبری گفت: در آشوب‌های اخیر شاهد آن هستیم که عده‌ایی از جوانان فریب خورده‎اند، عده‌ایی تحت تاثیر فضای مجازی هستند و عده‌ایی مواجب بگیر دشمنان هستند، در میان دستگیرشدگان کسانی هستند که سرمایه‌دار به شمار می‌روند و قطعا به دلیل بی‌پولی دست به اغتشاش، آتش زدن خانه‌ها و اموال عمومی نزده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با آغاز جنگ تحمیلی، تحریم، تهدید و جنگ روانی به‌دنبال آسیب رساندن به جمهوری اسلامی بود، یادآور شد: دشمن به‌دنبال تضعیف کشور در حوزه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و... است، مولفه نظامی تنها یکی از پایه‌های قدرت کشور محسوب می‌شود.

سردار اکبری با تاکید بر اینکه جدا شدن از فضای مجازی امکانپذیر نیست، اظهار داشت: دین اسلام نظیری در جهان ندارد، ایران یک تاریخ درخشان دارد و آزادانه در برابر استکبار جهانی ایستاد، دشمن نمی‌خواهد این کشور رشد کند، رهبر معظم انقلاب اسلامی بی‌نظیر است و رهبران دنیا به این مسئله معترف هستند، شاهدیم که هیچ موضوع خاکستری از زندگی ایشان در فضای مجازی منتشر نشده است.

وی تصریح کرد: مردم ایران ابهت آمریکا را شکسته‌اند، بنابراین شاهد یکسری فتنه‌ها در کشور از سوی دشمنان جمهوری اسلامی هستیم، این فتنه‌ها نشان از پویایی کشور است، دشمن از نظر نظامی نمی‌تواند به کشور آسیب برساند، در گذشته این توانمندی را نداشتیم، دشمن به‌دنبال دین‌زدایی است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با تاکید بر اینکه فضای حقیقی در دست بسیجیان است، گفت: گام اول را به درستی برداشتیم و گام دوم انقلاب اسلامی را تعریف کردیم، نباید بگذاریم حق و باطل جابجا شوند، جهادتبیین باید برای بیان دستاورد‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

سردار اکبری ادامه داد: مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه و در تشییع شهدای مدافعان امنیت مردم بار دیگر با نظام جمهوری اسلامی تجدید بیعت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.