پای درد و دل شهروندان در گوشه و کنار شهر که مینشینیم، متوجه میشویم که گرانی کرایههای تاکسی یکی از دغدغههایشان است و معتقدند افزایش نرخ کرایهها دوبله سوبله شده است و حال و احوال خوبی ندارد برای مثال مسیری با فاصله کم که تنها ۳ هزار تومان برای آن پرداخت میشد حالا تغییر کرده و ۷ هزار تومان شده است. البته در این میان باید گفت که دیگر استفاده از تاکسیهای اینترنتی هم به صرفه نیست، زیرا قیمت آنها در ساعاتی خاص سرسام آور است و ترفندشان هم این است که با کد تخفیف ۲ الی ۳ هزار تومانی مردم را دلخوش کنند.
این تاکسی های اینترنتی در ابتدای کارشان چند سالی با قیمت مناسب به مردم سرویس دهی کردند و وقتی متوجه میزان بالای جذب شهروندان شدند به یکباره کرایه ها را ناعادلانه افزایش دادند، افزون بر این معاون عمرانی استانداری تهران معتقد است که موضوع افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی از سوی شهرداری و سایر ارگان های مربوطه در حال بررسی است اما طبق گزارشاتی که ارسال شده برخی از این افزایش قیمت ها غیرقانونی است.باید در این زمینه اتحادیه مربوطه که نظارت بر فعالیت تاکسی های اینترنتی دارد پاسخگو باشد.
محمد علیخانی، عضو شورای شهر دوره پنجم بر این باور است که قیمتهای تاکسیهای اینترنتی در یک فضای رقابتی که میان شرکتهای متعدد وجود دارد تنظیم میشود. شورای شهر در این حوزه دخالتی ندارد، اما اگر تخلفی صورت بگیرد، شهروندان میتوانند به تعزیرات شکایت کنند. در خصوص تخلفات رانندگان نیز یک کمیته تخلفات تشکیل شده است که یک عضو آن نیز از اعضای شورای شهر است به تخلفات این حوزه نیز رسیدگی شود.
حالا مردم ماندهاند و کرایههای سنگین و نجومی! تاکسی خطی یا تاکسی اینترنتی؟ کدام بهتر است؟! بگذارید از وضعیت تاکسی های اینترنتی بگویم...! از زمانی که کرونا بساطش را پهن کرده، از اردیبهشت سال۱۳۹۹بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، راننده تاکسی باید جهت رعایت پروتکل بهداشتی حداکثر ۳مسافر را سوار کند، یعنی ۲ نفر در صندلی عقب و یک نفر در جلو؛ همین موضوع باعث افزایش کرایههای تاکسی شده و مدت زیادی است که رانندگان به آن عمل میکنند و طبیعی است، زیرا در آن زمان درگیر ویروس منحوس کرونا بودیم و این میهمان ناخوانده در حال جولان دادن بود، اما حالا بعد از ۲ سال که دیگر کرونا آنقدر هم ترسناک نیست و بیشتر مردم واکسیناسیون را انجام دادند، باز هم شاهد این موضوع هستیم که رانندگان تنها ۲ نفر را عقب سوار میکنند و کرایه سنگینی از شهروندان در یافت میکنند.
با تعدادی از مردم که در ایستگاه تاکسی صحبت میکردم متوجه شدم که خواسته آنها لغو این مصوبه است و درخواست داشتند که در این وضعیت کنونی رانندگان همانند قبل ۳ نفر را عقب خودرو سوار کنند و کرایه را کاهش دهند، زیرا با اجرایی شدن این کار، کسانی که هرروز در رفت و آمد هستند طبیعتا مبلغ کمتری را برای تاکسی سوار شدن صرف میکنند. این موضوع را از تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران جویا شدم، او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد که در حال حاضر وضعیت کرونا در کشور عادی شده و رانندگان تاکسی میتوانند همان ۳ نفر را در عقب خودرو سوار کنند و تعرفه را هم بر همان اساس از مسافر دریافت کنند، اما شهروندانی که مایل هستند در تاکسی راحتتر باشند میتوانند ۲ نفر در عقب باشند.
وی بیان کرد: طبیعتا تصمیم گیری با ستادملی کرونا است و رسما پروتکلها برداشته شده و به شرایط گذشته برگشتیم، ستادملی نباید حساسیتی برای تاکسیها داشته باشد، همچنین بهتر است در این باره مجددا تصمیم گیری شود.
در این راستا، اسماعیل بگی رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران هم در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت که بهتر است که رانندگان تاکسی همان 3 نفر را در قسمت عقب سوار کنند اما این اختیار با مردم است البته هنوز ستادملی کرونا ابلاغ نکرده و تاکسیرانی نمی تواند اعلام کند زیرا تخلف است.
وی تاکید کرد: برای راننده تاکسی هر تعداد سوار کند فرقی برایش نمی کند؛ با توجه به پیگیری رسانه شما ما حتما این موضوع را به وزارت کشور اطلاع می دهیم و پیگیری می کنیم زیرا پیشنهاد خوبی است.
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران هم در مورد اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسیها با توجه به کاهش شدید تعداد فوت شدگان و مبتلایان به کرونا نیز گفت: فاصله گذاری اجتماعی در تاکسیها همچنان باید رعایت شود اما پیگیر هستیم که با توجه به کاهش مبتلایان و فوت شدگان کرونا این مساله در تاکسی لغو شود؛ چرا که فعلا باید سه نفر مسافر در تاکسیها سوار شوند و اگر این مصوبه ستاد کرونا مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تاکسیها لغو شود هم نرخ کرایه کاهش مییابد و هم دیگر شاهد ترافیک مسافران در خطوط نخواهیم بود.
چرا که در حال حاضر در صبح و عصر با ازدحام مسافر روبهرو هستیم اما به دلیل فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در تاکسیهای ون نمیتوانیم از حداکثر ظرفیت استفاده کنیم.
با توجه به پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان از مسئولان مربوطه، مشخص شد که هم تاکسیرانی و هم شورای شهر تهران با لغو مصوبه ستادملی کرونا مبنی بر رعایت پروتکل ها در تاکسی موافق هستند و باید ستادکرونا برای این موضوع عزم خود را جزم کند و در سکوت و خاموشی به سر نبرد زیرا هر روز افرادی هستند که مبالغ زیادی باید به تاکسی ها تزریق کنند و بخواهیم نگاه کلی داشته باشیم، متوجه می شویم که این مساله عادلانه نیست.
همچنان پیگیر هستیم و تا زمان تعیین تکلیف این مشکل شهروندان موضوع را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.
گزارش از نوشین نثاری
امیدوارم روزی برسه که ما اول خودمون در حق همدیگر مهربان باشیم منصف باشیم بعد انتظار از دیگری داشته باشیم
امیدوارم روزی برسه که ما اول خودمون در حق همدیگر مهربان باشیم منصف باشیم بعد انتظار از دیگری داشته باشیم
با سلام
می توان یک دستگاه طراحی کرد و در تاکسی قرار داد و به تعداد مسافران در تاکسی موجود باشد و هر مسافر با دست خود هنگام سوار شدن دکمه شروع حرکت آن را برای سفر خویش فعال نماید و با متوقف شدن و هنگام پیاده شدن به مقدار مسافت پیموده شده ، کرایه عادلانه مشخص شده از قبل برای پیمایش هر کیلومتر به تاکسی پرداخت گردد و چه بهتر که همه تاکسی ها کارت خوان نیز همراه داشته باشند.
حتی بعضی راننده تاکسی ها مسیر دیگه کرایه زیادی میگیرن ب تاکسی رانی هم شکایت میبری نمیدونم برخورد میکنن یا نه
باید پول مشتری پس بدن تا راننده متنبه شه
تاکسی و خودرو و بنزین کالای لوکس هستند.
تاکسی برای مواقع ضروری هست!
باید جای سرمایه گذاری روی تاکسی روی حمل نقل سبز و اتوبوس های برقی تمرکز کنیم!
هوای تهران رو ببینید!
خیابان های یک طرفه
پارک ممنوع توی مرکز شهر ها
بنزین یک دلاری
قطار های شهری و بین شهری گسترده
می تونه این وضع رو سامان بده
علاوه بر این حقوق ۵۰۰ دلاری و اجاره خانه ها با قرارداد پنج تا ده ساله
پنجاه درصد بحران و تورم مشکل مدیریت داخلی هست!
ما روزانه هشتاد تا صد میلیون دلار یارانه بنزین می دهیم
دوم مرکز شهر پارک ممنوع بشه
سوم یک طرفه مرکز شهر بشه
مدیریت شهری این جوری هست
تاکسی و خودرو هم کالای لوکس توی کشور های غربی هست
هر ساعت تاکسی بالای هشتاد یورو توی المان قیمت دارد
به اندتزه حقوق یک کارگر!
همون چهار نفر و سوار میکنند پول همون سه نفره رو میگیرند
ون ها تعرفه 7نفرو میگیرند ده نفر سوار میکنند
حالا گوینده یه چیزی گفت خبرنگار شما هم تاکسی سوار نمیشه که بهش تذکر بده
حداقل یک بار کمتر نمک به زحم و اعصاب مردم بزنند این نامدیران
لنت ۳۰۰ تومن
روغن ۴۰۰ تومن
صفحه کلاج از ۱.۲میلیون به بالا
لاستیک جفتی ۱ تومن
بلبرینگ هر لاستیک با تعویض ۳۰۰ تومن به بالا
سرپلوس ۵۰۰ به بالا
شمع وایر ۴۰۰ به بالا
و هزاران خرج دیگه بدون سوخت ماشین که این در صورتی هست که موتور پیاده نشه
برادر من که این حرف رو میزنی
پولدارها که سوار تاکسی نمیشن مردم عادی و ضعیف سوار تاکسی میشند و اکثراً هم کارمند بیچاره و دانشجوی بینوا از تاکسی استفاده می کنند وقتی حقوق من کارمند سالی چندرغاز اضافه میشه و دخل و خرجم نیز با هم جور نیست و اکثرا وسط ماه هم کفگیرمان دیگ را میخراشد چرا باید تاوان لنت و دیسک و صفحه و ... شما رو باز مای بیچاره بدیم؟ به طور مثال 3 سال پیش کرایه مترو صادقیه تا دانشگاه علوم تحقیقات نهایتاً 2500 تومان بود الان شده نزدیک به 13 هزا تومان اون موقع لنت بود 300 هزار تومان الان شده 450 هزار تومان این نشون میده که حضرات پول مفت براشون مزه کرده میخوان با هر بهونه ای جیب مسافر رو غارت کنند .
داداش تا به هم رحم نکنیم خدا هم به ما رحم نمیکنه قبول کنید که دارید به زور و با بی انصافی هرچه تمامتر ما رو غارت میکنید
یا علی
یه جور گفتی انگار راننده های تاکسی جزو قشر ثروتمند هستن.
به نظرت هزینه استهلاک و سرویس خودرو از۱۳۹۹ تغییر نکرده!!!!
قیمت رو مثل قبل گرفت
عقب هم سه نفر سوار کرد
این همه مسایل اجتماعی که میتونی راجع به آن گزارش تهیه کنی
امیدوارم جنبه انتشار نظر را داشته باشید
و هر سواری چهار نفره است نه پنج نفره!!!!!!
این را فرهنگ سازی کنید
هر تاکسی برای سه مسافر طراحی سده و نه بیشتر ،به همدیگر و خودمان با حق شهروندی احترام بگذاریم.
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
#هر تاکسی ،سه مسافر
به خدا صد رحمت دور از جون اون خوباشون ولی واقعا انگار وارد طویله شدی
ماشین بوی تعفن میده، در و دیوار تاکسی از کثافت و دوده پره
بدنه ماشین پر از تصادف و داغونه
به نظر باید تاکسی ها بر اسای ظاهر شون هر ماه قیمتشون متفاوت باشه
ماشین کثیف و داغون حتی باید به مسافری که شوارش میشه یه مبلغی هم جایزه بده که شان خودش رو تا این حد پایین آورده که سوار جنین لگنی شده
بله اگر مجبور بشی مثل ما سوار این ماشین های داغون بشی که بعضا خیلی هاشون هم مدل بالا هستند ولی صاحبش اصلا انسان تمیزی نیست
همه چیزمون به همه چیزمون بیاد برادر من فقط سه نفر سه نفر نکن یه نفر سوار کن ولی جوری که وقتی سوار تاکسی شما شد فکر کنه وارد یک هتل پنج ستاره شده
آره داداش