سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برقراری اعزام‌های هوایی به نجف از طریق فرودگاه کرمانشاه

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه بااشاره به از سرگیری اعزام‌های کاروانی عتبات عالیات از مرز خسروی، گفت: اگر زائر متقاضی وجود داشته باشد، می‌توانیم اعزام‌های هوایی به نجف را هم از طریق فرودگاه کرمانشاه برقرار کنیم.

سعید کریمی خو مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از وقفه‌ای حدودا ۹ ساله اعزام‌های کاروانی از مرز خسروی از سرگرفته شده، گفت : شرایط در مرز خسروی برای اعزام زائرین به عتبات عالیات کاملا فراهم و مناسب است.

وی به تلاش‌های مسئولین کشوری و استانی برای از سرگیری این اعزام‌ها اشاره کرد و افزود: در هفته‌های اخیر استاندار کرمانشاه نشستی با رئیس سازمان حج و زیارت و معاون عتبات عالیات سازمان داشتند و بحث‌هایی درخصوص اعزام‌های کاروانی از مرز خسروی صورت گرفت.

مدیرحج وزیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: در این نشست استاندار کرمانشاه ضمن اشاره به زیرساخت‌ها و امکانات مناسب موجود در مرز خسروی از جمله وجود ۲۰ میهمانپذیر و هتل در شهرستان قصرشیرین و جاده مناسب تا مرز، درخواست کرد تا اعزام زائرین سایر مناطق کشور هم از طریق این مرز انجام گیرد.

وی اضافه کرد: وجود برخی زیرساخت‌ها مانند جاده بزرگراهی، راه آهن و فرودگاه بین المللی این امکان را فراهم کرده تا زائرین استان‌های دیگر بتوانند سفری راحت‌تر به کرمانشاه داشته باشند و تا مرز خسروی تنها فاصله‌ای حدود دو ساعته در پیش باشد.

کریمی خو با بیان اینکه اولین اعزام کاروانی از مرز خسروی که روز گذشته (۳۰ آبان) انجام شد مربوط به زائرین استان کرمانشاه بود، افزود: قرار است با دستور رئیس سازمان حج و زیارت، از سرگیری اعزام‌های اعزام‌های کاروانی از مرز خسروی به سایر استان‌های کشور هم اعلام شود تا این مرز هم به عنوان یکی از گزینه‌های سفر به عتبات عالیات پیش روی کاروان‌های زیارتی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با استان‌هایی که در مسیر راه آهن کرمانشاه هستند مانند خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مرکزی، تهران، گلستان، مازندران، قم و همدان نیز مکاتباتی را داشته ایم تا از راه آهن کرمانشاه برای اعزام زائرین خود از طریق مرز خسروی اقدام کنند.

مدیرحج و زیارت استان کرمانشاه درخصوص اعزام هوایی زائرین از طریق کرمانشاه هم گفت: قابلیت اینکه هر هفته اعزام هوایی از کرمانشاه به مقصد نجف اشرف داشته باشیم را داریم، اما این مستلزام این است که زائر متقاضی وجود داشته باشد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.