سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمعی از متنفذین هزاره با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کردند

شماری از متنفذین و مقام‌های دولت پیشین که متعلق به جامعه هزاره افغانستان هستند، امروز با عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کرده‌اند.

شماری از متنفذین و مقام‌های دولت پیشین جامعه هزاره افغانستان در دیدار با عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان ضمن ارائه مشکلات و پیشنهادات اهل تشیع و قوم هزاره، گفتند ما طرفدار جنگ نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم تا قوم‌ هزاره و اهل تشیع بیشتر به حکومت نزدیک و همه افغان‌ها یکجا جمع شوند.

در این دیدار جعفر مهدوی، نماینده پیشین پارلمان و اسدالله سعادتی، معاون عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای مصالحه ملی که در کابل به سر می‌برند و جمعی از متنفذین هزاره‌ حضور دارند.

مولوی عبدالکبیر به آنها طمینان داد که طالبان به خاطر حل مشکلات قوم هزاره و اهل تشیع توجه جدی می‌نماید.

در سال‌های گذشته و همچنین در جریان یک سال حاکمیت دوباره طالبان، مکاتب و مساجد هزاره‌ها و شیعیان افغانستان هدف حملات مرگباری قرار گرفته‌اند که عمدتاً شاخه خراسان داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است.

در آخرین مورد، در یک حمله انتحاری در ۳۰ سپتامبر به آموزشگاه کاج در دشت برچی کابل بیش از ۵۳ کشته و ده‌ها زخمی عمدتا از دختران دانش آموز هزاره و شیعه برجا گذاشت.

پلیس طالبان گفت در کابل در حال نصب دوربین‌های امنیتی در بخش‌های مختلف شهر از جمله غرب کابل برای کاهش این گونه حملات است.

برچسب ها: طالبان ، هزاره ، همکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.