سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱۰ معدن استان قزوین برای واگذاری به مزایده گذاشته شد

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین گفت: ۱۱۰ معدن استان قزوین شامل معادن خلع ید شده و متروکه برای واگذاری به مزایده گذاشته شد.

تقی نبئی، رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین گفت: ۱۱۰ معدن استان قزوین شامل معادن خلع ید شده و متروکه یا دارای پروانه اکتشاف فعال نشده، براساس قانون برای واگذاری به مزایده گذاشته شد.

 نبئی  افزود: این معادن شامل ۲۷ فقره پروانه بهره برداری، چهار فقره معدن متروکه، ۱۱ فقره گواهی کشف، ۱۴ فقره پروانه اکتشاف و ۵۴ فقره محدوده‌های درخواست صدور پروانه اکتشاف در استان است.

وی اضافه کرد: از سرمایه گذاران درخواست می‌کنیم در فرایند مزایده این معادن شرکت کنند که تا ۱۰ روز آینده فرصت دارد.

نبئی اضافه کرد: خوشبختانه تعداد درخواست‌ها برای فعالیت در حوزه معادن استان قزوین بسیار زیاد است که به ظرفیت‌های مطلوب معادن استان و راندمان تولید و بهره برداری اقتصادی آن‌ها بر می‌گردد.

این مسوول گفت: معادن خلع ید شده، پروانه‌های اکتشاف فعال نشده و محدوده‌های معدنی غیرفعال طبق قانون در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد و باید از طریق مزایده واگذار شود.

وی با اشاره به دلایل بهره برداری نشدن از بسیاری محدوده‌های معدنی در اختیار وزارتخانه، گفت: مشکلاتی از قبیل وجود معارض محلی و نداشتن ذخیره مطلوب معدنی موجب شده که بسیاری از این محدوده‌ها به حال خود رها شوند و همچنین بسیاری از آن‌ها متقاضی نداشته باشند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان قزوین همچنین گفت: برخی از این محدوده‌ها به دلیل مشکلات مطرح شده چندین بار به مزایده گذاشته شده، ولی متقاضی نداشته است و براساس قانون باز هم باید در فرایند‌های بعدی به مزایده گذاشته شود.

وی اضافه کرد: تا به امروز حدود ۲۰۰ پروانه بهره برداری معدن در استان قزوین صادر شده که از این تعداد حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ معدن فعال و مابقی نیمه فعال یا غیرفعال است.

این مسوول با اشاره به مواد معدنی که از استان استحصال می‌شود، افزود: بیشتر این مواد شامل مصالح ساختمانی است، چون استان قزوین جزو استان‌های توسعه یافته محسوب می‌شود و تقاضا برای دریافت مصالح ساختمانی در آن بسیار بالا است.

وی اضافه کرد: شن و ماسه، سنگ لاشه، مواد اولیه راهداری و پروژه‌های عمرانی، مواد اولیه کاشی و شیشه و سنگ آهن از جمله مواد استحصالی در استان است.

نبئی افزود: در یک دهه اخیر، استخراج معادن فلزی مس، سرب، روی و آهن در قزوین فعال شده است که با توجه به بازار خوب فلزات، اکتشاف زیادی هم در استان انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.