سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لبخند فرزند زندانیان ارمغان ۴۰۰ پابند الکترونیکی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت استفاده از مجازات‌های جایگزین ۴۰۰ زندانی استان از پابند الکترونیک بهره‌مند هستند.

حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان با هدف پایش زندانیان دارای پابند الکترونیکی در استان راه‌اندازی شده که به جای اینکه زندانی در داخل زندان باشد، در محدوده‌ای که برای وی در نظر گرفته می‌شود در داخل شهر می‌تواند در کنار خانواده‌اش و محل کسب و کارش زندگی و ارتزاق کند.

او افزود: ۴۰۰ زندانی استان از پابند الکترونیکی بهره‌مند هستند که از این تعداد ۴۷ نفر زندانی خانم و بقیه آقا هستند و ظرفیت پذیرش دو هزار زندانی را در این مرکز داریم.

حجت الاسلام موحدی راد با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای رتبه اول در بکارگیری این نهاد قانونی است عنوان کرد: زندانیان با شرایط خاص که حسن اخلاق و رفتار آن ها در زندان مورد تأیید باشد یا دارای محکومیت کم و زیر پنج سال باشند مستقیم از مرجع قضایی معرفی می‌شوند و می‌توانند از این پابند الکترونیکی استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: بازگشت به آغوش خانواده در کنار جنبه عبرت آموزی همراه با کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده زندانیان و تحکیم خانواده و از طرفی کمک به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اهداف این مرکز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.