سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه ضدهوایی از رده خارج شده خود را به اوکراین تحویل داد

به گفته وزیر دفاع فرانسه پاریس دو سامانه ضدهوایی از رده خارج شده «کروتال» به اوکراین تحویل داده است.

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با مجله معروف «Le Journal du Dimanche» از تحویل سامانه‌های موشکی ضدهوایی (از رده خارج ) (SAM) Crotale NG توسط کشورش به اوکراین خبر داد.

اسپوتنیک در این خصوص نوشت: لکورنو پیش از این اعلام کرده بود که پاریس قصد دارد ۱۲ باتری ضد هوایی را از سیستم‌های قدیمی کروتال با سیستم‌های مدرن‌تر دفاع هوایی «مامبا» جایگزین کند. احتمالا این تجهیزاتی که توسط ارتش فرانسه از رده خارج شدند، به ارتش اوکراین تحویل داده شدند.

برد نهایی سامانه پدافند هوایی کروتال ۱۲ کیلومتر است، این سامانه می‌تواند اهدافی را در ارتفاع ۶ کیلومتری مورد هدف قرار دهد.

پیش از این مشخص شده بود که انگلیس ۱۲۵ سامانه دفاع هوایی و تجهیزات ویژه جهت مقابله با هواپیما‌های بدون سرنشین را به اوکراین منتقل خواهد کرد. بر اساس داده‌های اولیه، حجم بسته کمک‌های نظامی جدید حدود ۵۹.۵ میلیون دلار خواهد بود. علاوه بر این، بریتانیا در آستانه زمستان به اوکراین کمک‌های بشردوستانه نیز خواهد کرد.

کمی قبلتر نیز مشخص شد آلمان ۱۴ فروند از پیشرفته‌ترین توپخانه‌های خودکششی ۲۰۰۰ خود را به اوکراین فرستاده است، اما از همان ابتدای رسیدن آن‌ها به اوکراین کارکرد لازم را نداشتند. روزنامه آلمانی اشپیگل در گزارشی تایید کرد که این تسلیحات در ماه ژوئیه یک سری مشکلات فنی داشتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رسول
۲۲:۲۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
با سلام وخسته نباشید .یک سوال یا انتقاد چرا بجای کشور انگلیس از بریتانیا استفاده می کنید