سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش آموزان اتباع خارجی و ایرانی به طور یکسان از امکانات آموزشی برخوردارند

بشیری گفت: مردم ایران برای تمامی مردم جهان صلح و آرامش و زندگی مسالمت آمیز در کنار هم را خواستارند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه اتباع که به صورت مشارکتی با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد، گفت: امروز آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش دارد تا جوانان و نوجوانان را برای دستیابی به هدف انسان کامل و اندیشه برتر، تربیت کند و در این مسیر، دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز از مواهب نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردارند.

وی افزود: ملت ایران از دیرباز تا کنون به مهمان نوازی مشهور بوده‌اند و حتی در یکصد سال قبل نیاکان ما در مجلس شرایط مناسبی را برای زندگی افرادی که به هر دلیل به ایران مهاجرت کرده بودند را فراهم ساختند که این نشان از توجه ملت ایران به کرامت انسان ها و تکریم آنان دارد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: امروز دانش آموزان اتباع خارجی در یک میز و کنار دانش‌آموزان ایرانی از کلیه امکانات آموزشی مدارس برخوردارند در حالی که دشمنان قسم خورده نظام با کینه و عقده، این خدمات را کتمان می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس بیان کرد : حضور دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران اسلامی پیام صلح و مودت را به جهانیان مخابره می کند و نشان می دهد که مردم ایران برای تمامی مردم جهان صلح و آرامش و زندگی مسالمت آمیز در کنار هم را خواستارند.

بشیری با اشاره به بخشی از مشکلات شهرستان پاکدشت در حوزه آموزش و پرورش گفت: این شهرستان به دلیل نزدیکی به پایتخت و فرصت های شغلی مناسب، از نرخ مهاجرت بالایی برخوردار است و این امر موجب شده تا تراکم دانش اموزان در مدارس بسیار زیاد باشد.

وی با قدردانی از تلاش و مجاهدت خیران مدرسه ساز در احداث مدارس متعدد در پاکدشت افزود: خیران پاکدشت قصد فروش ۲ ملک در شهر تهران و قیامدشت برای احداث مدارس دارند که از وزارت آموزش و پرورش درخواست داریم که زمینه این مهم را فراهم کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران اظهار کرد: با هماهنگی های به عمل آمده، ۱۰ هزار مترمربع زمین برای احداث مدرسه حیات طیبه در نظر گرفته شده که با انجام مراحل قانونی و با پیگیری وزارت آموزش و پرورش، کلنگ احداث این مدرسه نیز به زمین زده می شود.

بشیری خاطرنشان کرد: با حمایت وزیر آموزش و پرورش، مدرسه ۶ کلاسه که کلنگ آن امروز به زمین زده شد، به ۱۸ کلاس افزایش پیدا می کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
زنده باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لبیک یا خامنه ای