سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی روستاییان بروجن از مزایای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به گذشت یک‌سال از ابلاغ طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در شهرستان بروجن، روند اجرای این طرح آزمایشی را موفقیت‌آمیز دانست.

فرشید ریاحی سامانی گفت: طرح منظومه روستایی شهرستان بروجن پس از پشت سرگذاشتن مراحل مختلفی از روند اجرای کار، ابتدا از سوی مشاور علمی طرح و سپس توسط پژوهشکده سوانح طبیعی از اول مردادماه به کار خود ادامه داد.

وی ادامه داد: پس از گذشت یک سال از ابلاغ روند جدید، تعداد چهار کارگروه اشتغال و ارائه طرح‌های کسب وکار با حضور اعضای کارگروه تشکیل شد که از حاصل جلسات تصویب ۲٨ طرح به مبلغ سه میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان مصوب و پرداخت تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان انجام گرفته است که منجر به اشتغالزایی برای۷۰ نفر به صورت مستقیم شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۳طرح در انتظار تشکیل کارگروه و دریافت تسهیلات است که به دلیل نبود موجودی صندوق کارآفرینی تاکنون این مهم صورت نگرفته است.

ریاحی سامانی با اشاره به تشکیل صندوق‌های خرد محلی در روستا‌های شهرستان بروجن، اظهار داشت: در تمامی روستا‌ها این صندوق تشکیل شده و اکنون در ۹ روستا افتتاح حساب به مبلغ حدود ۹۱ میلیون تومان انجام گرفته است و تعداد ۷۰۰ نفر از روستاییان عضو صندوق‌ها هستند و پس از گذشت سه ماه از واریز آخرین وجه، پرداخت صورت خواهد گرفت.

وی افزود:کلاس‌های آموزشی نیز برای روستاییان با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای و جهادکشاورزی درحال برگزاری است و تعداد ۴۴۴ نفر از روستاییان در این دوره‌ها شرکت کرده و تعداد پنج طرح زیرساختی با مشارکت اهالی روستا و کانون‌های پیشرفت روستایی اجرا شده است و مابقی نیز پس از ابلاغ اعتبارات انجام خواهند شد.

ریاحی سامانی با اشاره به اهداف و برنامه‌های این طرح، تصریح کرد: در این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستا‌ها به تفکیک منظومه‌هایی طراحی می‌شود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، در طرح توسعه پایدار منظومه روستایی، توسعه در مناطق روستایی از توجه به زیرساخت‌ها فراتر رفته و در پی توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد درآمد پایدار برای مردم روستایی است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.