سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بارندگی های استان کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بارش‌های امسال کرمانشاه نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد و نسبت به بلندمدت ۶۶ درصد کاهش داشته است.

فیروز دولتشائی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در جلسه امروز (۲۸ آبان) قرارگاه آب کرمانشاه با اشاره به وضعیت بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، گفت : در این مدت ۲۳.۵ میلی‌متر در سطح استان بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته (با ۴۰ میلی‌متر بارندگی) ۴۲ درصد و نسبت به بلندمدت (با ۶۹.۹ میلی‌متر بارندگی) ۶۶ درصد کاهش داشته است.

وی از سامانه بارشی اخیر هم یاد کرد و با بیان اینکه بارش این سامانه برای استان ۲۰.۵ میلی‌متر بود، افزود: بارش موثر مورد نظر بخش کشاورزی که ۳۰ تا ۳۵ میلی‌متر است را تا کنون برای استان شاهد نبوده ایم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه عمده بارش این سامانه را مربوط به ثلاث باباجانی و پاوه به ترتیب به میزان ۳۷.۶ و ۳۳.۴ میلی‌متر اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت در شهر کرمانشاه نیز ۲۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم.

دولتشائی با بیان اینکه تا پایان هفته پدیده جوی قابل توجهی در استان نخواهیم داشت، از ورود یک موج بارشی در اواخر روز پنجشنبه (سوم آذر) به کرمانشاه خبر داد.

وی از ادامه کم بارشی‌های کرمانشاه تا پایان آذر ماه هم خبر داد و خاطرنشان کرد: دامنه بارش نرمال برای آذرماه بین ۵۵ تا ۸۰ میلی متر است که به نظر می‌رسد بارش آذر امسال کمتر از این میزان باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، زمستان امسال و حتی فروردین ماه سال آینده وضعیت بارش‌ها بهتر و به اندازه نرمال باشد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.