مصطفی امانی پور گفت: سامانه سهیم جهت ارائه خدمات غیرحضوری (الکترونیک) به شهروندان در حال حاضر با ۹ خدمت شامل: پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات، قوانین و مقررات راه اندازی شده است.
او می گوید: نشانی اینترنتی این سامانه sahim.sabteahval.ir است و همچنین این سامانه بصورت اپلیکیشن جهت تلفنهای همراه هوشمند قابل دانلود و نصب از سایت مذکور است.
امانی پور گفت: سامانه سهیم به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات مبتنی بر اطلاعات خانواده توسط دستگاههای اجرایی پایگاهی با مسئولیت سازمان ثبت احوال کشور شامل اطلاعات سببی و نسبی شهروندان ایرانی شامل اطلاعات پدر، مادر، همسر و فرزندان راه اندازی شده و لازم است هر شهروند ایرانی، اطلاعات مرتبط با خود را مشاهده و سپس برحسب مورد، نسبت به تأیید، ویرایش، اضافه یا حذف اطلاعات اقدام کند.
مدیرکل ثبت احوال ثبت احوال خوزستان هدف از راه اندازی سامانه سهیم را کاهش مراجعات حضوری، ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات، افزایش سرعت در ارائه خدمات، تعامل با مراجعین و رضایتمندی آنان، در دسترس بودن خدمات برای آحاد جامعه و کاهش هزینههای سازمانی دانست.
در حال حاضر سامانه سهیم اطلاعات والدین، فرزندان و همسر هر شخص ایرانی را (در صورت وجود) نمایش میدهد و این سامانه دارای پشتیبانی تلفنی به شماره ۱۵۱۰ میباشد.