سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام :

سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در ایلام تنها ۳.۶ مترمربع است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام گفت: سرانه فضای سبز در استان ایلام به ازای هر نفر تنها ۳.۶ متر مربع است.

نظام کارزانی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام گفت: در حال حاضر فضای سبز شهر ایلام ۷۱۰ هزار مترمربع بوده و سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۳.۶ مترمربع است، در حالیکه میانگین کشوری ۷ تا ۱۲ متر است.

وی افزود: با توجه به وظایف ذاتی شهرداری و سازمان درصدد توسعه فضای سبز هستیم البته هدف فقط توسعه چمن کاری بعلت آب بر بودن نیست و در طراحی جدید تأکید شده که از سطوح موزائیک فرش، المان سازی، باغچه و... استفاده گردد، همچنین بیشتر از گیاهان بومی و سازگار با منطقه که آب کمتری نیاز دارند استفاده شود.

کارزانی ادامه داد: رایزنی‌هایی با منابع طبیعی جهت واگذاری زمین در حاشیه شهر برای ایجاد و توسعه فضای سبز شده که امیداست که این امر تحقق یابد.

وی یادآور شد: با توجه به توسعه یافتگی شهر، نسبت به سنوات گذشته احساس نیاز شهروندان به فضای سبز بیشتر شده بنابراین احداث و توسعه بوستان‌ها و تفرجگاه‌های جدید یک امر ضروری است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام اضافه کرد: یکی از زیباترین اقدامات احداث دیوار سبز خیابان طالقانی و ولایت بوده که بیش از ۱۵ هزار گلدان و ۳۰ هزار بوته گل در آن کاشت شده و برای ترمیم مجدد نیازمند اعتبار بوده که به محض تخصیص دوباره احیا خواهد شد

وی اظهار داشت: دو بوستان جدید به مساحت‌های ۲۱۰۰ و ۲۰۰۰ متر مربع که اخیرا کار طراحی و اجرای آن انجام شده بود کار تاسیسات آب و برق و فضای سبز آن در آبان امسال اجرا شد.

کارزانی تصریح کرد: در یک ماه گذشته حدود ۱۳ هزار مترمربع چمن کاری صورت گرفته و با توجه به فرا رسیدن فصل سرد نسبت به خرید و کاشت ۴۰۰۰ بوته گل کلم زینتی و داودی و... در سطح شهر اقدام خواهد شد.

وی به نهالستان شهرداری ایلام اشاره کرد و گفت: حدود ۱۲ شاسی گل بنفشه (با ظرفیت تولید ۵ تا ۶ هزار جعبه گل) که در اواخر تابستان کشت شده است و تا ۲۰ روز آینده نشا‌های تولیدی برای کاشت به سطح شهر منتقل خواهد شد همچنین خرید چند هزار جعبه گل دیگر در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام درخصوص پارک کودک ایلام توضیح داد: پارک کودک در مرکز شهر و یکی از پارک‌های قدیمی بوده که هر ساله نسبت به ترمیم و بازسازی فضای سبز، مبلمان و آبنما‌های آن اقدام میشود و امسال هم با توجه به کهنسال بودن درختان آن در نظر است به طریق مقتضی نسبت به پیرایش آن‌ها اقدام گردد.

کارزانی در پایان یادآور شد: از همشهریان انتظار می‌رود که در زمینه حفظ و نگهداری فضای سبز اهتمام ورزند و در صورت ساخت و ساز در طراحی ساختمان سعی بر حفظ درختان پیرامون ملک خود داشته باشند.

پایان پیام/

برچسب ها: فضای سبز ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.