سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت گلخانه‌های خوزستان با اعطای تسهیلات

به منظور توسعه گلخانه‌های خوزستان تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که با ارائه این تسهیلات از پارسال تاکنون ۲۰ درصد سطح زیر کشت گلخانه‌های مدرن در استان افزایش پیدا کرده است.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سماک نسبت به دریافت مجوز راه اندازی گلخانه اقدام کنند.

محمد حسنی نسب  تسهیلات راه اندازی گلخانه بسته به نوع سازه، نوع محصول و نوع بستر کشت متغیر است افزود: تسهیلات هفت ساله با یک سال مشارکت در ساخت یک سال تنفس و پنج سال پرداخت با نرخ سود ۱۰ برای مناطق کم برخوردار و ۱۲ درصد برای باقی مناطق در نظر گرفته شده است.

او می‌گوید: هدف وزارت جهاد کشاورزی با استناد به سند‌های بالادستی در حوزه کشت‌های گلخانه‌ای، بهره وری بهتر آب، تولید محصولات آب بر در محیط گلخانه، افزایش تولید در واحد سطح، همچنین تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل و تامین امنیت غذایی با تکیه بر رعایت الگوی مصرف آب است.

طی یک سال گذشته ۱۴ گلخانه مدرن در خوزستان که هدف آن‌ها تولید محصولات کشاورزی صادراتی است کد کیو آر را دریافت کرده اند و محصولاتی با کیفیت صادرات جهانی تولید می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.