سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی۲۲ هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در طرح "مدرسه محوری"، به دنبال رفع مشکلات تحصیلی ۲۲ هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان هستیم.

سید جمال وزیری معاون سوادآموزی  آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تربت حیدریه گفت: در طرح مدرسه محوری، باید بر نقش‌آفرینی حلقه میانی تاکید کرد و بر این اساس، تفاهم نامه استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی و بسیج مردمی و حوزه‌های علمیه امضا شده است.
او افزود: برای پوشش بازماندگان از تحصیل، در مرحله نخست بیش از پنج هزار بسته لوازم تحریر در اوایل مهرماه توزیع کردیم و در مرحله دوم به دنبال برنامه ریزی برای جذب کمک مردمی و اعتبارات دولتی با هدف رفع مشکلات هزینه‌ای این بازماندگان از تحصیل هستیم.

این مسئول در ادامه به آمار مربوط به سوادآموزی هم اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر، نرخ سواد در کشور ۹۷.۱ و در خراسان رضوی نیز ۹۷.۹ و بالاتر از میانگین کشوری است و این محصول زحمات افراد مختلف در این نهاد در استان است.

وزیری با اشاره به ایجاد مراکز یادگیری هم بیان کرد: هدف از راه اندازی این مراکز، تلفیق آموزش و مهارت ورزی است و در این مراکز، نهاد‌هایی مانند فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و ...، مهارتی را به تناسب ظرفیت هر منطقه به سوادآموزان آموزش می‌دهند.

او تصریح کرد: آنچه که تاکنون به ما ابلاغ شده است، راه اندازی هشت مرکز یادگیری در خراسان رضوی است که آن را در قطب‌های استانی ایجاد خواهیم کرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی تأکید کرد: طرح سوادآموزی اتباع هم در حال پیگیری است و پارسال ۴۲۰۰ تبعه در دوره‌های سواد آموزی شرکت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.