سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید حمایتی بیش از یک تن زعفران در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: تاکنون یک و نیم تن زعفران از کشاورزان به صورت حمایتی خریداری شده است.

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: از ابتدای آغاز طرح خرید حمایتی زعفران تاکنون ۱/۵ تن از این محصول از کشاورزان تایبادی خریداری شده است که ۸۰ درصد آن‌ها شامل زعفران نگین می‌شود.

او در خصوص قیمت خرید حمایتی افزود: زعفران در پنج نوع درجه‌بندی می‌شود که شامل نگین با قیمت هر کیلوگرم ۴۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، شبه نگین با هر کیلوگرم ۳۳ میلیون تومان، پوشال مرغوب با هر کیلوگرم ۳۲ میلیون تومان، پوشال معمولی با هر کیلوگرم ۳۱ میلیون تومان و دسته‌پیچ با هر کیلوگرم ۲۵ میلیون تومان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: طرح خرید حمایتی زعفران از آبان ماه شروع شده و تا بهمن ماه ادامه دارد که به طور متوسط روزی ۱۵۰ کیلوگرم توسط زعفرانکران تحویل می‌شود.

اعتضادی بیان کرد: کشاورزان ضمن دریافت حواله فروش از جهاد کشاورزی باید به اداره تعاون روستایی، به عنوان مرکز خرید، مراجعه کنند و زعفران خود را تحویل دهند.

او با اشاره به هدف خرید حمایتی زعفران تصریح کرد: این طرح از نوسانات قیمتی و سوءاستفاده واسطه‌گران جلوگیری می‌کند و حمایت از بخش تولید و افزایش درآمد کشاورزان به حساب می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تاکید کرد: بر اساس اظهارات یک آزمایشگاه کشاورزی در شهرستان، زعفران امسال تایباد باکیفیت‌ترین زعفران در هفت سال گذشته در این منطقه بوده است.

اعتضادی اظهار کرد: در سال زراعی جاری هفت هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران در تایباد بوده که میانگین عملکرد آن در هر هکتار از مزارع حدود پنج کیلوگرم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.