سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسفالت در عرصه هگمتانه حذف می‌شود

آسفالت عرصه هگمتانه یکی از مهمترین چالش‌های پرونده ثبت جهانی این اثر تا یک ماه آینده حذف و سنگ فرش جایگزین آن می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ثبت جهانی این پرونده را مطالبه مردم همدان دانست و گفت: حذف آسفالت عرصه هگمتانه یکی از مهمترین چالش‌های این پرونده بود که تا یک ماه آینده میدان هگمتانه و خیابان آسفالت منتهی به بازار آهن فروشان حذف خواهد شد.

علی مالمیر با اشاره به اینکه اکنون پرونده ثبت جهانی در مرحله ترجمه است و پس از ترجمه، از سوی کارشناسان وزارتخانه آماده ارسال می‌شود، تصریح کرد: سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان و آثار ارزشمند بسیاری مانند سرای غفاری که به پارکینگ تبدیل شده بود از آثاری هستند که جهانی خواهند شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی مغازه‌ها، جداره‌های پیاده راه بوعلی و اکباتان در دستور کار قرار دارد، افزود: جابه‌جایی برخی از خطوط و کنتور‌های برق، مرمت خانه میرابیان، خانه شرفخانی و خانه نوری انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه گریزی به کاوش محوطه باستانی هگمتانه زد و گفت: تداوم کاوش و آغاز فصل بیست و سوم کاوش تپه باستانی هگمتانه در حال انجام است، علاوه بر این تجهیز پایگاه و کتابخانه هگمتانه و اتاق تفسیر و روشنایی شب تا پیش از ارسال پرونده ثبت جهانی انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.