سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست:

نمی خواهیم در حوزه محیط زیست کار نمایشی انجام دهیم

نورالله مرادی گفت: خانه‌های محیط زیست محل برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌ها و محل توجیه مسئولان استان اصفهان است.

نورالله مرادی امروز در حاشیه آیین آغاز به کار ۱۱خانه محیط زیست اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: نفرات و تجهیزات این سازمان در حدی نیست که بتواند پهنه‌ای که در اختیارش هست را پوشش دهد؛ بنابراین یکی از ایده‌های ما برای حل مسائل محیط زیست خلق چنین خانه‌هایی است که به همه مردم، اعم از بانوان خانه دار تا اساتید دانشگاه و مشاغل مختلف تعلق دارد.

مرادی افزود: آن‌ها می‌توانند در این خانه‌ها مساله یابی و مشکلات محیط زیستی را شناسایی و اگر لازم شد مشکلات را با کار مردمی حل کنند واگر ممکن نبود موضوع را در قالب یک مطالبه عمومی به مسئولین ارائه بدهند و پیگیر باشند.

او افزود: باید کمک کنیم که اهداف خانه‌ها تحقق پیدا کند، نمی‌خواهیم در حوزه محیط زیست و در دولت سیزدهم کار نمایشی انجام دهیم و از دوستان و همکارانمان خواسته ایم که کاری را انجام بدهند که ما به ازای بیرونی داشته باشد.

مرادی یادآور شد: خانه‌های محیط زیست محل برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌ها و محل توجیه مسئولان استان است و یکی از کار‌های جدی که خانه‌های محیط زیست انجام می‌دهند، آموزش مسئولان و مطالبه گری از آنهاست.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر اداره‌ای در حوزه کاری اش کم کاری کرد، خانه‌های محیط زیست می‌توانند مطالبه گرانه پیگیری کنند. ضمن آنکه این خانه‌ها با پیوندی که با سازمان حفاظت محیط زیست دارند، معضلات این بخش را تدوین و در اختیار دهیار‌ها یا مدیران شهرستان‌ها و مدیران استانی قرار می‌دهند.

او با اشاره به اینکه اصفهان سومین استانی است که خانه‌های محیط زیست را راه اندازی کرده است، گفت: پیش از این، در استان‌های البرز و فارس، چهارباب خانه محیط زیست افتتاح شده است که باید گفت، شکل گیری همزمان ۱۱ خانه محیط زیست در مکان‌های متفاوت استان اصفهان، رویداد مهمی برای حفاظت محیط زیست بوده است.

مرادی افزود: با استقبالی که از خانه‌های محیط زیست در استان اصفهان شد، باید گفت اصفهان این ظرفیت را دارد که در یک فرآیند سه یا چهار ساله به افتتاح هزار خانه محیط زیست هم برسد.

امروز چهارشنبه ۱۱ خانه محیط زیست در شهر‌های گلپایگان، سمیرم، ورزنه، نجف آباد، اصفهان و گلشهر افتتاح شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.