سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاج علی اکبری:

دشمن هویت دینی و انقلابی نسل جدید ما را تهدید می‌کند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: هویت دینی و انقلابی نسل جدید ما را تهدید‌های تازه‌ای به مخاطره انداخته است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حاج علی اکبری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه روز چهارشنبه در جمع علما، بزرگان و اقشار مختلف مردم شهرستان سراوان اظهارداشت: با توجه به اینکه دشمن فکر و اندیشه و اعتقاد دینی جوانان ما را هدف قرار داده ما باید همه دست به دست هم دهیم تا بینش نسل جدید را تقویت و مستحکم کنیم.

وی بیان کرد: برای اینکه جامعه اسلامی رو پای خود بایستد باید به مسائل توحیدی اهتمام و تربیت نسل جدید را بر اساس اعتقاد و ارتباط با وحی برنامه‌ریزی تا از این طریق بتوانیم بر نقشه‌های شوم دشمنان غلبه کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: این مسائل زمینه سوء استفاده دشمنان و نفوذی‌ها شد و این افراد به دنبال نا امن کردن استان بودند که با هوشیاری مردم به اهداف شوم خودشان نرسیدند.

وی ادامه داد: با توجه به ارادت خاص رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان ایشان یک هیئتی را به این استان اعزام کردند که تصمیم ایشان بر این کار نشان از علاقه و توجه خاص ایشان به این استان است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان و بویژه سراوان با وحدت و امنیت شناخته شده است و این مساله در وحدت و امنیت ملی نیز تاثیر گذار است برای همین دشمنان به دنبال نا امن کردن این منطقه هستند.

وی بیان کرد: مامور هستیم تا سلام پرمهر و محبت رهبر معظم انقلاب را به شما برسانیم و خوشحالیم که توانستیم از نزدیک خدمت مردم در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان برسیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: ما برای شنیدن حرف و مطالبات عزیزان و انتقال آن‌ها به رهبر معظم انقلاب به استان آمدیم بنابراین حتی به صورت مکتوب هم شده موارد و مطالبات خود را به ما برسانید.

امام جمعه اهل سنت سراوان نیز گفت: اول انقلاب در بسیاری از شهر‌ها مشکل پیش آمد، اما مردم سراوان از همان روز اول با دل و جان انقلاب را پذیرفتند و به این نظام وفادار هستند.

مولوی عبدالصمد ساداتی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب از سراوان به عنوان شهر علم و فرهنگ و شهر طلوع آفتاب ایران یاد کرده‌اند و مردم این شهرستان ارادت خاصی به رهبر معظم انقلاب دارند.

وی تصریح کرد: در نشستی که در زاهدان در خدمت شما بودیم قول‌هایی مبنی بر شهید اعلام شدن بی‌گناهان و برخورد با افراد متخلف دادید که امیدواریم عملی شود.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: ما در شهرستان سراوان الگوی عملی وحدت داریم، اما دشمن به دنبال سوءاستفاده و ایجاد شکاف در وحدت است.

وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان مردمی قانع و رازی هستند و با وجود حجم بالای مشکلات این مردم هیچکدام اعتراضی نکردند افزود: مردم ما اعمال تروریستی به هر نحوی که باشد را محکوم می‌کنند.

در چهارمین روز سفر هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان این هیات بلند پایه با همراهی نماینده، ولی فقیه در استان وارد سراوان شد و مورد استقبال امام جمعه اهل سنت، فرماندار، علما و اقشار مختلف مردم این منطقه قرار گرفت.

هدف از سفر این هیات به سیستان و بلوچستان ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مردم استان، انتقال تدابیر و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص وقایع اخیر، استماع مطالبات و مشکلات مردم و انتقال آن به رهبر معظم انقلاب است.

نشست با ائمه جمعه منطقه سیستان و دیدار با معتمدان، ریش سفیدان و اقشار مختلف مردم شمال سیستان و بلوچستان از مهمترین برنامه‌های روز گذشته (۲۴ آبان) این هیات اعزامی به سیستان بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همچنین روز گذشته به شهرستان خاش سفر کرد و در نشست با علما، بزرگان طوایف و ریش سفیدان، نخبگان و اقشار مختلف مردم شرکت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری ۲۲ آبان به همراه هیاتی بلندپایه به سیستان و بلوچستان سفر کرد. وی هدف از سفر خود به این استان را این گونه بیان کرد: آمده‌ایم اندوه و ناراحتی رهبر انقلاب را از حوادثی که اتفاق افتاده و تدابیر عالی که برای حل مشکلات داشته اند و تدابیر تکمیلی را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان گذاشته و از عزیزانی که در این حوادث، شهید، جانباخته، جانباز و مجروح شده‌اند دیدار خواهیم داشت و از آن‌ها دلجویی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته در این ایام، نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان و استاندار مسیر‌هایی را دنبال کرده‌اند، اما این تدبیر ویژه مقام معظم رهبری می‌باشد و امیدواریم منشاء خیر و برکت باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی مهر دبیر هیئت امنای جامعه المصطفی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت از دیگر اعضای این هیئت هستند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.