سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدیروف: ۲۰ هزار چچنی در عملیات نظامی روسیه در اوکراین شرکت کردند

رئیس جمهوری چچن روسیه اعلام کرد ۲۰ هزار نیروی چچنی در حمله روسیه به اوکراین شرکت کردند.

رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن گفت: ۲۰ هزار جنگجوی چچنی از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین حضور دارند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، رمضان قدیروف افزود: بر اساس گزارش «ماگومید داودوف»، رئیس پارلمان جمهوری چچن و رئیس منطقه نظامی شمال، از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین بیش از ۲۰ هزار جنگجوی چچنی در آن شرکت داشتند و بیش از ۹ هزار نفر از آنان در خطوط مقدم نبرد بودند.

قدیروف به فرماندهان مراکز و یگان‌ها در وزارت کشور دستور داد تا اقدامات لازم را برای تشکیل نیرو‌های احتیاط که علاقه‌مند به فعالیت در تشکیلات نظامی هستند، انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد احمد قدیروف از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه تاکنون، بیش از ۲۰ هزار تُن کمک‌های بشردوستانه در اختیار ساکنان مناطق آزاد شده قرار داده است.

در تازه‌ترین تحولات جنگ در شرق اروپا شب گذشته (سه شنبه شب) دو موشک که خاک لهستان اصابت کرده و دو تن از شهروندان این کشور کشته شدند. ناتو خیلی سریع ادعا کرد این موشک از سمت روسیه شلیک شده است و تهدیدات علیه روسیه را شروع کرد. 

با این وجود صبح امروز رئیس‌جمهور آمریکا و برخی دیگر از مقامات ناتو اعلام کردند این موشک‌ها روسی نیست بلکه اوکراینی است که به صورت تصادفی به خاک لهستان اصابت کرد. در همین حال مقامات اوکراینی سعی دارند روسیه را عامل شلیک این موشک‌ها نشان دهند و خواستار مقابله کشورهای عضو ناتو با مسکو شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
U-238
۰۰:۱۳ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
هر کس از شما چچنی های شجاع و مجاهد کشته شود شهید محسوب می شود و در آن دنیا با سید الشهدا ابا عبدالله الحسین(ع) محشور میشود. بشتابید بسوی جهاد فی سبیل الله.
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خداقوت به همه شون
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خداقوت به همه شون