سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: تحقیقات درباره انفجار تروریستی استانبول ادامه دارد

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در نشست گروه بیست تاکید کرد تحقیقات در خصوص انفجار تروریستی استانبول ادامه خواهد داشت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نشستی خبری در حاشیه برگزاری نشست سران گروه بیست در بالی اندونزی اعلام کرد از همه کسانی که پس از حادثه تروریستی در خیابان استقلال استانبول با ما ابراز همبستگی کردند، تشکر می‌کنم.

براساس گزارش شبکه الجزیره مباشر او در ادامه گفت: تحقیقات درباره انفجار تروریستی استانبول ادامه دارد و ما مبارزه با سازمان‌های تروریستی را متوقف نخواهیم کرد. کسانی که از تروریسم حمایت می‌کنند باید تجدیدنظر کنند و حمایت از جنبش‌های تروریستی را متوقف کنند. ما با کرد‌ها مشکلی نداریم و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهیم و تنها با سازمان‌های تروریستی مبارزه می‌کنیم.

اردوغان افزود: میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با خطر قحطی مواجهند. جنگ در اوکراین هیچ برنده‌ای نخواهد داشت و صلح، بازنده نخواهد داشت. ما به گفتگو برای توقف جنگ روسیه و اوکراین و تحقق صلح، پایبندیم.

وی تصریح کرد: ما در کاهش بحران قحطی و کمبود غذا در جهان از طریق توافق دریای سیاه در زمینه غلات و کود، نقش داشتیم. ترکیه بیشترین خسارت را از بحران آوارگان متحمل شد و ما به حدود پنج میلیون آواره، کمک ارائه کردیم. ما مشکلی در تمدید توافق صادرات غلات نداریم و به گفتگو با رئیس جمهور روسیه در این خصوص ادامه می‌دهیم.
اردوغان گفت: بایدن سخنان مثبتی درباره درخواست‌هایی که ترکیه برای دریافت هواپیما‌های «اف ۱۶» ارائه کرده است، بیان کرد.

وی افزود: به هر گونه عملیات تحریک آمیز از طرف یونان، پاسخ داده خواهد شد. یونان باید به همسایگان خود احترام بگذارد و جایگاه ترکیه را بشناسد و اظهارات تحریک آمیز را متوقف کند.

او در پایان نیز با اشاره به تحولات اوکراین اعلام کرد پیش از موضع گیری در این خصوص باید منتظر نتایج تحقیقات  بود اما ترکیه به بیانیه روسیه در خصوص حمله به لهستان احترام می‌گذارد. همچنین آنکارا برای گرد هم آوردن روسای جمهوری روسیه و اوکراین بر سر یک میز برای مذاکره تلاش می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آمریکا هر جا پا گذاشت، قتل، غارت و بی‌ثباتی به همراه آورد.
آمریکا در طول تاریخ اشغالگر بوده و هیچگاه آزادیبخش نبوده است. آمریکا هر جا پا گذاشت، قتل، غارت و بی ثباتی به همراه آورد. افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و… پیش چشم ملتهای منطقه و جهان است. از پدرخوانده داعش، آزادسازی به سبک داعش بر می آید نه غیر آن.
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ادامه سرقت نفت سوریه از سوی آمریکا
مدعیان دروغین حقوق بشر، به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش شرم آور و تاسف بار است که نیرو‌های آمریکایی یک کاروان متشکل از ۴۳ تانکر نفت سرقتی سوریه را به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کردند.
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون داعش را وارد سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه کرده است و هم از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
رجب طیب اردوغان بی ادب رئیس جمهور ترکیه جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان در منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
تروریسم را شما ایجاد کردید.
تروریسم را شما به جود آورید.
القاعده را شما ایجاد کردید.
القاعده را شما به جود آورید.
داعش را شما ایحاد کردید.
داعش را شما به جود آورید.
جبهه النصره را شما ایجاد کردید.
جبهه النصره را شما به جود آورید.
ارتش آزاد سوریه را شما ایجاد کردید.
ارتش آزاد سوریه را شما به جود آورید.
مخالفان سوریه را شما ایجاد کردید.
مخالفان سوریه را شما به جود آوردید.
شوریشان سوریه را شما ایجاد کردید.
شوریشان سوریه را شما به جود آورید.
تکفتری ها منطقه را شما ایجاد کردید.
تکفیری ها را شما به جود آورید.
تروریست ها خارجی را شما ایجاد کردید.
تروریست ها خارجی را شما به جود آورید.
تروریست های سوریه را در این مدت 13 سال است شما ایجاد کردید.
تروریست های سوریه را در این مدت 13 سال است شما به جود آورید.
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
ترکیه و لیبی توافق‌نامه همکاری نظامی امضاء کردند
و این در حالی است که ترکیه جنایتکار داعش را وارد لیبی کرده است.
ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون یکی از حامیان اصلی تروریست ها در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
و این در حالی است که ترکیه جنایتکار با دریافت رشوه و پول دلالی از عربستان سعودی و امارات و برخی کشورهای اروپایی در این مدت 13 سال تروریست های کشورهای اروپایی جنایتکار را وارد سوریه و عراق کرده است.
تروریست های مورد حمایت اروپا و متحدانش چگونه و چطور از سال 2011 تاکنون وارد سوریه و عراق شدند؟ از طریق کشور ترکیه جنایتکار با هدایت، مدیریت، نظارت، کمک، حمایت و پشتیبانی به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی!
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
حامیان اصلی داعش مانند، آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل، گرفتار تروریست های خود ساخته شده اند.