سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق واردات از مرزهای کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : یکی از موارد مطرح شده در قرارگاه ملی اشتغال رونق واردات از مرزهای کرمانشاه بوده تا کرمانشاه مانند برخی از استان‌های جنوبی کشور از تخفیف سود بازرگانی واردات کالا بهره‌مند شود.

بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی از مواردی که در بسته رفع موانع و مشکلات در قرارگاه ملی اشتغال مطرح شد را در نظر گرفتن ۲۵ درصد تخفیف سود بازرگانی برای واردات کالا از مرز‌های کرمانشاه اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با تصویب این پیشنهاد، رغبت تجار و بازرگانان برای واردات کالا از مرز‌های کرمانشاه بیشتر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از تاثیر این پیشنهاد در کاهش قیمت تمام شده کالا‌های وارداتی برای استان کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: زمانی که کالا‌های وارداتی از دیگر استان‌ها وارد می‌شود با حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه حمل و نقل به دست ما می‌رسد و اگر بتوانیم این کالا‌ها را از طریق کرمانشاه وارد کنیم قیمت تمام شده کمتری خواهد داشت و می‌توانیم این کالا‌ها را با قیمت مناسب در اختیار استان‌های همجوار غرب کشور نیز قرار دهیم.

باباخانی یکی دیگر از مزایای واردات کالا از مرز‌های استان را کمک به تعادل تراز تجاری کرمانشاه اعلام کرد که اکنون ۹۷ درصد به سمت صادرات است.

وی معتقد است، اگر واردات از عراق را رونق بدهیم و منافع این کشور درگیر تجارت با ما باشد، روابط اقتصادی مستحکم تری خواهیم داشت و دیگر امکان اینکه محدودیت‌های ناگهانی برای صادرات از مرز‌های ما ایجاد کنند، کمتر خواهد شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.