سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع):

۴۰ تیم در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان رضوی به رقابت می‌پردازند

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) گفت: بیست و پنجم آبان ماه رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان رضوی با رقابت ۴۰ تیم در سه محور بازی ، نرم‌افزار و پویانمایی آغاز می‌شود.

عبدالله امینی فر، مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز در نشست خبری چهارمین رویداد ملی (مرحله استانی تولید محتوای دیجیتال بسیج، بیان کرد: در جنگ محتواها اراده دو طرف برای تحمیل خواسته خودشان بر طرف مقابل است و هر طرف این جنگ با استفاده از محتوا سازی سعی می کند طرف مقابل را اقناع کند و وادار به پذیرش  خواسته خودش، در این جنگ چون طرف مقابل زودتر ورود پیدا کرده است ابزارهای تولیدی را بهتر و زودتر فرا گرفته و دست برتری برای خودش در حوزه محتوا قائل است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال حوزه انیمیشن سازی را کشورهای متخاصم ورود زودتری داشته اند و همینطور حوزه های بازی سازی و برنامه های کاربردی را، به دنبال این هستند که بر کودک و نوجوان تاثیر گذاشته و بنابراین عمده محتوای تولید شده در بخش انیمیشن و بازی مخاطب آن کودک و نوجوان است و با استفاده از همین ابزارها آنها را در سیطره خودش می گیرد.

امینی فر اظهار کرد: اراده کردیم به عنوان جریان انقلابی برای اینکه بتوانیم حرفی برای گفتن در حوزه تولید محتوا داشته باشیم و ظرفیت‌سازی‌ که در بدنه نیروی انسانی شده است، استعدادخوبی در این زمینه است توانسته ایم در حوزه بازی سازی و انیمیشن استعداد های خوبی را کشف کنیم، ما باید بتوانیم گفتمان انقلاب اسلامی را با استفاده از این ابزارها هم به مردم و مخاطبان خود و هم به جهانیان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: ما گفتمانی داریم و پرچم سومی با عنوان " سلطه ناپذیری" را بلند کردیم ، عده ای سلطه گر هستند و عده ای هم سلطه پذیر، محور سومی را جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی بلند کرده به نام سلطه ناپذیری، نه ظلم می کند نه ظلم می پذیرد، این گفتمان را باید بتواند در ادبیات ها و محتواها به اقشار مختلف  یاد بدهد و ترویج دهد،  کار سختی است که بتوانیم این گفتمان را در قالب انیمیشن، بازی، و محتواهای مختلف به سمع و نظر مخاطبان برسانیم، طرف مقابل چون ظرفیت امپراطوری رسانه ای را در اختیار داشته است توانسته به راحتی جای شهید و جلاد را عوض کند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع)  افزود: خیلی از اتفاقاتی که در دهه ۶۰ افتاده است اکنون کسی اصلا از آن به ذهنش نمی آید چون تصویر و تولیدی از آن نداشتیم، کودک و نوجوان ما چه تصویری از منافق و ضد اتقلاب و یا دهه ۶۰ دارد، آیا توانسته ایم در قالب انیمیشن و بازی سازی اتفاقات آن دوران را به مخاطب برسانیم که نتوانستیم،  بنابراین انتظار آن  تصویری که  در ذهن افراد مسن ما از آن دوران است در ذهن کودکان و نوجوانان باشد ادعای درستی نیست نمی توانیم انتظار داشته باشیم درحالی که تصویرسازی نکردیم، ما باید بتوانیم حقایق روز را به درستی بیان کنیم.

وی بیان کرد:  آن چیزی که وجود دارد پیشرفت جمهوری اسلامی ایران  است ولی این پیشرفت ایران اسلامی تا زمانی که تصویر درستی برای مخاطب تولید نکنیم باور پذیر نیست، طرف مقابل با دستکاری برخی از رویدادها و محتواها به مخاطب القا می کند که شما نسبت به قبل در مولفه های مختلف عقب رفت داشتید ما چطور می توانیم ثابت کنیم که این پیشرفت وجود داشته است جز با تولید محتوا، این عرصه ای است که باید به آن ورود پیدا کنیم.

امینی فر با اشاره به اینکه امروز علمدار شعار" زن زندگی آزادی" کسانی شدند که دست آنها به خون ۱۷ هزار  نفر از مردم این مملکت آغشته است، تاکید کرد: همه آنها چه کودک و چه نوجوان و  پیر  از زن و مرد در مظلومیت به شهادت رسیدند، در واقع این موضوع را هم توانسته اند القا کنند که مدافع این شعار هم هستند در صورتی که هیچگاه نه این شعار را باور داشته اند و نه جایگاه و ارزش زن را،  و نه باور داشته اند به آزادی، بررسی دیدگاه این سازمان نشان می دهد نوع نگاه این سازمان به جایگاه زن را،  نه باور داشته زندگی کردن را و نه اجازه حیات به ملتش داده و زندگی را از آنها گرفته و نه باور داشته به آزادی، بررسی کنید چقدر اینها در پذیرش دستورات اختیار دارند و این آزادی را از نیروهای خودش سلب کرده و حالا اینها مدافع این شعار شدند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی ما در این رویداد، اینست که این موضوع و حقایق را در قالب محتواسازی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، به دنبال این هستیم که تصویری از حقایق و گذشته در اختیار مخاطب و گروه های سنی  مختلف قرار دهیم در این حوزه هم به ظرفیت های مردمی اتکا کردیم، ماهرجایی که متکی به عنصر مردمی بودیم پیشرفت کردیم، این رویداد هم در دو لایه طراحی شده است؛  یک رویداد مردم لایه که تولیدات و آثار مردمی از حقایق و وپیشرفت ها و سبک زندگی ها جمع آوری می شود که در این بخش تاکنون حدود ۵۰ اثر در این بخش در دبیرخانه رویداد دریافت شده است و در بخش رویداد سابق که مشابه سال های گذشته برگزار می شود این رویداد در پنجشنبه و جمعه همین  هفته به مدت ۴۸ ساعت در نمایشگاه بین الملی مشهد برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.