سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروپا بودجه «تسهیلات صلح» را برای ارتش اوکراین هزینه می‌کند

اتحادیه اروپا قصد دارد ۱۶ میلیون یورو از بودجه تسهیلات صلح اروپا را برای کمک تسلیحاتی به کی‌یف هزینه کند.

شورای اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) مأموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین را راه‌اندازی کرد. هدف از این مأموریت، که به طور رسمی در ۱۷ اکتبر تصویب شد، ارتقای توان نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین است.

به گزارش وبسایت شورای اتحادیه اروپا، این اتحادیه علاوه بر ارائه کمک‌هایی مثل آموزش سربازان اوکراینی، تسهیلاتی به ارزش ۱۶ میلیون یورو به نیرو‌های مسلح اوکراین اهدا خواهد کرد. این تأمین مالی برای تهیه مهمات، تجهیزات نظامی و نگهداری و تعمیر تجهیزاتی است که پیش از این به اوکراین فرستاده شده است. گفته شده این اقدام دو ساله خواهد بود.

گفتنی است، کمک‌های اتحادیه اروپا به اوکراین اکنون بالغ بر ۳.۱ میلیارد یورو شده است. بسیاری از کارشناسان می‌گویند اوکراین کشوری فقیر است و حتی در صورت اتمام جنگ، تا سال‌ها باید وام‌های اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا را بپردازد.

بانک جهانی می‌گوید اقتصاد اوکراین در سال جاری تقریباً به نصف کاهش خواهد یافت. روزنامه گاردین در گزارشی در همین خصوص نوشته است اوکراین کشور ویران شده از جنگ با بدهی‌های بسیاری مواجه شده و با رشد انبوه آوار، بازپرداخت‌ها نیز افزایش می‌یابد. این بدهی‌ها برای اوکراین است، اما سود آن به جیب صندوق‌های تأمینی غربی می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.