سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خبر داد

انجام روزانه بیش از ۵ هزار مورد بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از ۵ مورد بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی به صورت روزانه انجام شده است.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ایلام در راستای سلسله وظایف محوله اقدامات ارزشمندی جهت حفظ و مراقبت از آثار تاریخی به جای مانده از نسل‌های گذشته انجام داده است.

وی افزود: طی این بازدید‌ها  ۱۲ نفر به علت حفاری غیرمجاز و کشف فلزیاب در حوزه میراث تاریخی دستگیر شده است.

شریفی در خصوص کشفیات صورت گرفته یادآور شد: در این بازده زمانی ۵۱ قلم اشیاء تاریخی توسط یگان حفاظت اداره کل کشف و ضبط شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه کرد: ۱۸ مورد حفاری غیرمجاز انجام همچنین ۷ دستگاه فلزیاب ضبط و ۹ پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: ۴ مورد اسکورت اشیاء کشف شده تا مقصد توسط این یگان صورت گرفته همچنین ۴۹ مورد رصد فضای مجازی با همکاری پلیس فتا جهت هرگونه تبلیغ و خرید و فروش وسایل حفاری و فلزیاب انجام شده است.

شریفی درخصوص سایر اقدامات این یگان بیان کرد: ۸۷ مورد پاسخگویی به گزارشات مردمی در جرائم میراث فرهنگی انجام شده و ۲۰ مأموریت و گشت شبانه توسط این مجموعه صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌های شبانه روزی یگان حفاظت میراث فرهنگی در جهت حفظ و صیانت از میراث‌های گرانبهای استان قابل تقدیر بوده که این امر با همکاری همه جانبه مردم تحقق یافته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.