سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون بیش از یک و نیم میلیون راس دام سبک در کردستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان از واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله در استان خبر داد.

دکتر فرزاد رحمانی  اظهار داشت:  اداره کل دامپزشکی استان در راستای کنترل بیماری واگیر و استراتژیک دامی آبله گوسفند و بز در سال جاری، طی دو مرحله در اردیبهشت و خرداد و همچنین مهر ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به انجام واکسیناسیون سراسری و گسترده آبله انواع دام سبک اقدام کرده است.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان افزود: این عملیات توسط ۳۳ اکیپ مایه کوب با مشارکت بیش از ۷۰ نفر از پرسنل مایه کوب مراکز بخش دولتی و غیر دولتی استان، به صورت کاملاً رایگان انجام شد که در این رابطه و در دو مرحله بهار و پاییز سال جاری یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۵۱ راس دام سبک علیه بیماری آبله واکسینه شدند‌.

او گذشته داد: این حجم از عملیات در سال جاری نسبت به واکسیناسیون سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته که منجر به کاهش قابل توجه کانون‌های بیماری در سطح استان شده است.

رحمانی ضمن تشکر از دامداران عزیز، از آنان درخواست کرد جهت حفظ سلامت جمعیت دامی و کنترل بیماری از هر گونه جابجایی دام بدون مجوز بهداشتی و همچنین خرید دام از سایر استان‌ها بدون داشتن سابقه واکسیناسیون علیه بیماری آبله با تائید دامپزشکی مبداء بطور جدی خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.