سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاینه فنی بیش از ۲۲ هزار خودرو سنگین و نیمه سنگین در سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از معاینه فنی ۲۲هزار و ۱۱۰ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین طی ۷ماهه امسال خبر داد.

تیمور باقری  با بیان اینکه معاینه فنی خوردو‌های سنگین و نیمه سنگین اهمیت خاصی از نظر ایمنی سفر‌های جاده‌ای دارد، گفت:از این میزان معاینه فنی انجام شده، ۱۶هزار و۴۹۸ دستگاه قبولی مرتبه اول، ۲هزار و ۶۳۷ خودرو، قبولی پس از اصلاح عیب و همچنین تعداد۲هزار و ۹۳۹ به علت نقص فنی رد شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شمال استان سیستان و بلوچستان ۴مرکز معاینه فنی، فعال می‌باشند که محل فعالیت آن ها، درشهرستان زاهدان (۲مرکز)، زابل و خاش است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در معاینات فنی مواردی همچون میزان آلایندگی، میزان آلودگی صوتی، ترمز‌ها، نور چراغ‌ها، فرسودگی بیش از حد خودرو، باک غیر استاندارد و آج لاستیک‌ها تست می‌شود.

باقری افزود: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای (خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین) در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد و انتظار می‌رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و نسبت به رفع نقص خودرو قبل از حرکت اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.