سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان وبلوچستان سرزمینی امن برای سرمایه‌گذاری در زیر بخش‌های کشاورزی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت‌های عظیمی در بخش کشاورزی استان برای ایجاد اشتغال و درآمد وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری سیستان و بلوچستان ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با تقدیر از تلاش و زحمات مجموعه سازمان جهادکشاورزی در تأمین و توزیع کالا‌های اساسی و نهاده ها، تنظیم بازار محصولات کشاورزی ونظارت بر توزیع کالاها، علیرغم همه کمبود‌های موجود در منطقه، اظهار داشت ظرفیت‌های عظیمی در بخش کشاورزی استان برای ایجاد اشتغال و درآمد وجود دارد.

داوود شهرکی افزود:  سیستان و بلوچستان سرزمینی امن برای سرمایه‌گذاری در همه زیر بخش‌های کشاورزی خصوصا دام و دامپروری، زراعت و باغبانی، شیلات و آبزی پروری است و معتقدیم با توسعه سرمایه گذاری در این زمینه‌ها می‌توانیم توسعه پایدار استان را رقم بزنیم.

وی تصریح کرد : جموعه وزارت کشور آمادگی لازم جهت تامین اعتبارات برای ایجاد زیر ساخت‌ها و سرمایه گذاری بمنظور ارتقای تولید محصولات کشاورزی را دارد.

شهرکی در این نشست بر پشتیبانی از تولید و تولیدکنندگان و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به توانمندی‌ها و چالش‌ها و محدودیت‌های منابع آبی بخش کشاورزی، به منظور حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای این بخش، خواستار افزایش میزان آب تخصیصی از سد‌ها به بخش کشاورزی، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض و فنی و اعتباری به بهره‌برداران و تامین اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای شد.

سید محمدرضا سید حسینی همچنین در این نشست، طرح توسعه خودکفایی استان به گوشت مرغ، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان دارویی و کم آب بر، توسعه باغات موز برای خودکفایی کشور به واردات موز، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و تکمیل زنجیره ارزش تولیدمحصولات کشاورزی، توسعه نخلستان‌ها با ارقام تجاری و بازار پسند، توسعه شترداری نوین، توسعه کشت‌های قرار دادی، تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری، توسعه اراضی کشت میگو و آبزی پروری و سند دار کردن اراضی کشاورزی را از مهمترین طرح‌های در دست اجرای بخش کشاورزی استان برشمرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.