سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه برتر صدا و سیمای مازندران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

صدا و سیمای مرکز مازندران در بین مراکز ۳۲ گانه کشور رتبه برتر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را کسب کرده است.

هادی ابراهیمی مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران در نشست با اعضای شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران گفت: ۷۵ درصد خانواده صداوسیما مازندران منتسب به ایثارگران هستند.

او با بیان اینکه ۱۰۷ ایثارگر در صدا و سیمای مرکز مازندران مشغول فعالیت هستند، افزود: علاوه بر دو شهیدی که این اداره تقدیم انقلاب اسلامی کرده است ۵۲ شهید نیز منتسب به همکاران صدا و سیمای شبکه مازندران هستند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران ادامه داد: مازندران بیشترین تعداد یادواره شهدا را در کشور برگزار می‌کند و صدا و سیمای استان از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰ یادواره شهدا را پوشش رسانه‌ای داده است.

ابراهیمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را محور فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز مازندران دانست و افزود: تولید سریال، مستند، نماهنگ و انیمیشن در استان با موضوع دوران دفاع مقدس و معرفی شهدا، رویکرد اصلی این اداره کل در نشر فرهنگ ایثار و شهادت است.

تبدیل وضعیت ایثارگران جزیی از قانون است
رحیمی نسب دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران نیز در این نشست گفت: مشاور ایثارگران در همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها با میز خدمت باید فعال شود تا فضای جدیدی برای ارتباط با ایثارگران به وجود بیاید.

او با بیان اینکه رویکرد دولت نسبت به ایثارگران در مقایسه با گذشته متفاوت شده است، افزود: تبدیل وضعیت ایثارگران جزیی از قانون بودجه سال ۱۴۰۰ است که مدیران و مسئولان موظف هستند این قانون را اجرایی کنند.

۲۵ نفر از مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در سومین سفر استانی خود امروز به مازندران آمدند.

این هیئت ضمن حضور در دستگاه‌ها و نشست با مشاوران ایثارگران در منازل ایثارگران و شهدا نیز حاضر و از از این خانواده‌ها تجلیل خواهند کرد.

به استناد قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند نسبت به استخدام و تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران اقدام کنند.

ذی‌نفعان این تبدیل وضعیت عبارت از جانبازان، آزادگان، فرزند و همسر شهید، فرزند و همسر جانبازان دارای درصد جانبازی ۲۵ و بیشتر، فرزند و همسر آزادگان دارای مدت اسارت یکسال و بیشتر، فرزندان جانبازان دارای درصد جانبازی کمتر از ۲۵ درصد و فرزند آزادگان دارای مدت اسارت کمتر از یکسال، شخص رزمنده و فرزند و همسر وی با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه یا حداقل هشت ماه حضور غیرداوطلبانه در جبهه و خواهر و برادر شهید به عنوان مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.