سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فسیل‌های زنده در پارک جنگلی بزچفت بابل

برخی گونه‌های گیاهی پارک جنگلی بزچفت شهرستان بابل فسیل‌های زنده یا موزه طبیعی هستند.

پورحسین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بابل با اشاره به اینکه در بزچفت ۱۵۰ گونه گیاه درختی و بوته‌ای وجود دارد، گفت: از میان گونه‌های گیاهی موجود می‌توان به شمشاد، راش، زبان گنجشک، بلوط، نارون و توسکا اشاره کرد که برخی از این گیاهان در واقع فسیل زنده یا موزه طبیعی هستند، چون تاریخ پیدایش آن‌ها به میلیون‌ها سال قبل و دوران دایناسور‌ها باز می‌گردد.

او افزود: در راستای تغییر تحول پارک جنگلی بزچفت بازدیدی به همراه بخشدار بابلکنار، دهیار و شورای اسلامی روستای بزچفت، کارشناس جنگلکاری اداره و و مجری طرح از پارک مذکور بعمل آمد و درباره مشکلات موجود بحث و تبادل نظر شد.

بزچفت در واقع نام روستای کوچکی در منطقه و پارک جنگلی بابلکنار است که خود به تنهایی با داشتن روستای بزچفت، چشمه‌های متعدد، درختان انبوه در گونه‌های مختلف توانسته است به عنوان یک جاذبه طبیعی و توریستی در مازندران شناخته شود.

پارک جنگلی بزچفت که به پارک جنگلی بابلکنار نیز شهرت دارد، در فاصله ۲۲ کیلومتری شرق بابل واقع شده است و یکی از جاذبه‌های طبیعی بکر مازندران و جا‌های دیدنی بابل محسوب می‌شود.

بزچفت با وسعت ۷۶۰ هکتار از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
مردم غیربومی پاشون به اوجاها برسه چند ماه دیگه نابود میشه