سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۱۰ برنامه فرهنگی و ترویجی هفته کتاب در شهرستان فسا

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فسا با اشاره به فعالیت‌های یک ساله این نهاد فرهنگی، گفت: در یک سال گذشته بیش از ۹۵۰ برنامه فرهنگی در این شهرستان اجرا شده که ثمره آن کسب جایگاه‌های ممتاز در سطح استان پهناور فارس است.

فیروزی با بیان اینکه ما در دیگر شاخص‌های استان فارس در زمینه کتاب و کتابخوانی نیز جایگاه مطلوبی داریم، گفت: امسال در هفته کتاب سال ۱۴۰۱ با شعار «ما همانم که می‌خوانیم» بیش از ۱۱۰ ویژه برنامه‌های فرهنگی ترویجی متعددی از سوی کتابخانه‌های عمومی تدارک دیده شده که در هفته کتاب به میزبانی ۱۰ کتابخانه عمومی و مشارکتی برگزار می‌شود .

او گفت: ۹ نشست کتابخوان، ۱۰ مسابقه فرهنگی، ۱۲ کارگاه آموزشی، ۸ نشست جمع خوانی و قصه گویی، بلند خوانی کتاب، ۳ محفل ادبی و بیش از ۵۵ بازدید از کتابخانه و ده‌ها برنامه دیگر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار می‌شود.

فیروزی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در حال پیگیری و اجرا این اداره با بیان اینکه شهرستان فسا با بیش از ۳۵۰۰ متر مربع فضای کتابخانه‌ای، ۱۰ کتابخانه نهادی و مشارکتی با ۸ هزار نفر عضو فعال از نظر عضویت و زیربنا از میانگین استانی بالاتر است گفت: مراحل نهایی محوطه سازی و دیوارکشی پروژه کتابخانه شهر نوبندگان به عنوان آخرین شهر فاقد کتابخانه شهرستان نیز در حال انجام است و امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا در ادامه از بهره‌برداری از بخش کودک و نوجوان کتابخانه بقیه الله شهر میانشهر نیز خبر داد و گفت: تغییر مخزن، سالن مطالعه و ایجاد بخش کودک و نوجوان جدید از مهمترین تغییرات این کتابخانه است که ارائه خدمات متنوع به مردم را ارتقاء می‌دهد.

اجرای ویژه برنامه‌های «مسابقه نقاشی "سرزمین من ایران" ویژه کودکان»، «مسابقه کتابخوانی از کتاب غروب آفتاب در اندلس»، «مسابقه کتابخوانی از کتاب تش: خاطراتی از نوجوان‌ترین شهید ایلات خمسه شهید کریم خسروانی»، «رونمایی از نمایشگر جستجوی منابع در کتابخانه دکتر احمد بهشتی»، «بازدید دانش آموزان بیش از ۵۰ مدرسه از کتابخانه ها»، عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی و طرح بخشودگی جرائم دیرکرد از دیگر برنامه‌های این هفته کتاب در شهرستان فسا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.