سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود بیش از ۴۳۰۰ پل در حوزه راه‌های جنوب کرمان

محمودی با اشاره به وجودبیش از ۴ هزار و ۳۰۰ پل در حوزه راه های جنوب کرمان گفت: نگهداری و بازسازی پل ها و ابنیه فنی، اولویت اول اداره راهداری است.

مجتبی محمودی امروز در حاشیه بازدید از پل های محور ساردوئیه ـ دلفارد ـ جیرفت گفت: ۴ هزا رو ۳۰۰ دستگاه پل در حوزه راه های جنوب کرمان وجود دارد که با برنامه ریزی های سالانه، اقدامات تعمیراتی برای پل هایی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند در دستور کار جدی این اداره کل است.

او افزود: خوشبختانه با اقدامات موثر همکاران راهداری و اداره نگهداری ابنیه اداره کل در جنوب کرمان در حوزه ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه پل مشکلی نداریم و بایستی فقط نگهداری سطحی و اولیه این تعداد دستگاه پل انجام شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه راه های جنوب کرمان در مناطق کوهستانی و در دشت ها در معرض خطر سیلاب های وحشی هستند، بیان کرد: با توجه به ادغام و پیوستن مجموعه اداره راه های روستایی از راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، بیشترین مشکل به علت قدمت جاده ها و راه ها در راه های روستایی است و  پل های ساخته شده و ابنیه نیاز به تعمیرات اساسی دارد و این موارد همکاران ما را بیشتر درگیر کار و حوزه کاری وسیع تری کرده است.

او با اشاره به طراحی های صورت گرفته در گذشته و میزان دبی سیلاب ورودی به پل ها در برخی مناطق جنوب کرمان بیان داشت: در سال های جدید دستکاری و هدایت سیلاب ها به صورت غیرکارشناسی از سوی برخی مردم، دهیاری ها، افراد و ادارات به سمت پل های قدیمی صورت گرفته است و  متاسفانه کشش پل ها کاهش یافته است و بعضا سبب تخریب هایی در زمان بارندگی های شدید هستیم.

محمودی با اشاره به احداث ۶۰ دستگاه پل در حوزه راه های جنوب کرمان تصریح کرد: هزینه بالای ساخت و‌ احداث پل و کمبود اعتبارات دست ما را در  زمینه روند سریع تعمیر و ساخت پل ها بسته است؛ اما با اعتبارات موجود اتفاقات خوبی در حوزه نگهداری ابنیه در راه های جنوب کرمان افتاده است که امیدوارم تا پایان امسال، این روند نگهداری بیشتر انجام شود تا شاهد تخریب ابنیه فنی نباشیم. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.