سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی روز‌های پنجشنبه به کمک محیط زیست می آید

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، تعطیلی روز‌های پنجشنبه از چند جنبه به کمک محیط زیست آمده و باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

فرحناز اقبالی کلهر معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها بر کاهش آلودگی هوا، گفت : بخش قابل توجهی از آلودگی هوا ناشی از تردد خودرو‌ها است و قطعا تعطیل شدن یک روز در هفته و کاهش تردد‌ها به کم شدن میزان آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو‌ها کمک خواهد کرد. به خصوص اینکه در روز‌هایی که ادارات برقرار هستند اکثر تردد‌ها برای کار‌های اداری در قالب خودرو‌های تک سرنشین صورت می‌گیرد که خود ترافیک و به تبع آن آلودگی قابل توجهی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تعطیلی پنجشنبه‌ها به کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری نیز کمک می‌کند تا هم از بعد مصرف سوخت و هم مصرف برق صرفه جویی به اندازه یک روز در هفته صورت بگیرد که برای حفظ محیط زیست بسیار موثر است.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: کاهش آلاینده‌ها در هوا خصوصا در فصل سرد که با پدیده وارونگی هوا و حبس شدن آلاینده‌ها بر روی شهر مواجهیم بسیار مفید خواهد بود و کمتر اثرات این پدیده مشهود می‌شود.

اقبالی یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تعطیلی پجشنبه‌ها به سود کرمانشاه باشد ر ا پدیده ریزگرد‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ما دروازه ورود ریزگرد‌ها به کشور هستیم و ذرات ریزگرد یکی از مهمترین آلاینده‌های هوا در کرمانشاه به شمار می‌رود، پس حتی اگر یک روز هم بیشتر تعطیل باشیم و کمتر در مواجهه با ریزگرد‌ها قرار بگیریم به نفع سلامت مردم است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر تعطیل پنجشنبه‌ها کمک می‌کند که خانواده‌ها اوقات فراغت بیشتری داشته باشند که می‌توانند آن را به حضور در محیط طبیعی اختصاص بدهند که این امر نیز کمک بسزایی به سلامت جسم و روح افراد خواهد کرد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.