سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هدف ارتقای سلامت سالمندان

دانشگاه مجازی برای سالمندان همدان راه اندازی شد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: با هدف ارتقای سلامت سالمندان و آموزش شیوه زندگی سالم، دانشگاه مجازی سالمندان راه اندازی شده است.

 علیرضا رستمی کیا گفت: از هفتم مهر ماه امسال، همزمان با هفته سالمند، آموزش شیوه زندگی سالم برای سالمندان همدان برگزار شده است.

او گفت:این آموزش‌ها از سوی استادان دانشگاه به سالمندان ارائه می‌شود و برگزار کننده اصلی این آموزش‌ها، دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: روز‌های پنجشنبه از ساعت ۱۸ تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه، سالمندان می‌توانند به صورت انفرادی یا همراه با اعضای خانواده، از طریق لینک مربوط آموزش‌های دانشگاه مجازی را دریافت کنند.

رستمی کیا  گفت: بسیاری از سالمندان نسبت به فعالیت دانشگاه مجازی سالمندان و آموزش‌های آن بی اطلاع هستند که به همین منظور پوستر اطلاع‌رسانی این برنامه در ادارات، مراکز بهداشتی و برخی اماکن عمومی و خصوصی توزیع و نصب شده است.

او با تاکید بر اینکه علاوه بر آموزش‌های مجازی، آموزش‌های حضوری را هم در مراکز خدمات جامع سلامت به سالمندان ارائه می‌دهیم، گفت: در این کلاس‌ها حداقل پنج سالمند به مدت ۱۵ دقیقه حضور می‌یابند و آموزش‌های مربوط به شیوه زندگی سالم و ارتقا سلامت جسمی و روانی را دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: بر اساس هدفگذاری انجام شده، باید هر مرکز خدمت جامع سلامت، سالانه ۳۰ درصد سالمندان را آموزش دهد.

رستمی کیا گفت: مهمترین آموزش‌هایی که به سالمندان ارائه می‌شود شامل پیشگیری از سقوط وعدم تعادل، پیشگیری از ابتلا به سکته‌ها، کنترل بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون و چاقی است.

او از غربالگری رایگان برخی بیماری‌ها برای سالمندان خبر داد و گفت: غربالگری دیابت، فشارخون، سلامت روان و افسردگی، خطرسنجی ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی به صورت رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت ارائه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.