سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

وقتی نیمی از انار فردوس روی دست انار کاران می‌ماند

با رسیدن زمان برداشت انار فردوس دغدغه کشاورزان این شهرستان نیز بیشتر می‌شود، زیرا وضعیت فروش انار امسال هم مانند پارسال مساعد نیست.

ترابی یکی از کشاورزان و انارکاران روستای فتح آباد فردوس گفت: امسال کیفیت انار نسبت به پارسال بسیار بهتر است، اما متاسفانه قیمت خرید انار بسیار پایین است.

او با اشاره به اینکه امسال هر کیلوگرم انار را از ۷ هزار تومان تا ۱۰ هزار تومان خریداری می‌کردند افزود: این در حالیست که پارسال انار کیلویی ۱۲ هزار تومان از ما خریداری می‌شد.

ترابی با بیان اینکه تاکنون هیچ حمایتی از سوی مسئولین جهاد کشاورزی صورت نگرفته است، اظهار کرد: سود فروش انار تنها به جیب دلالان می‌رود و دلالان انار را در بازار کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

سلطانی انار کار باغستان فردوس نیز با گلایه از وضعیت بازار فروش انار در این شهرستان گفت: باتوجه به تنش آبی در این شهرستان امسال برداشت انار از باغات ما به یک چهارم رسیده است و نیاز بود که مسئولین پای کار بیایند و برای این موضوع فکری کنند، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه نیاز است تا در این شهرستان چند سردخانه ایجاد شود تا انار فردوس در آنجا ذخیره شود و در موقع مناسب وارد بازار شود افزود: هم اکنون نیز هیچ حمایتی از سوی جهاد کشاورزی و تعاون روستایی صورت نگرفته است.

انار فردوس منتظر تزریق تسهیلات

امیر زاده مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: مدتی است که در صدد دریافت تسهیلات هستیم تا بتوانیم خرید توافقی از انار کاران داشته باشیم، اما تاکنون هیچ تسهیلاتی دریافت نشده است.

او با اشاره به اینکه تنها یک سردخانه با ظرفیت ۴ هزار تن برای ذخیره سازی انار در شهرستان فردوس وجود دارد افزود: نیاز است تا چند سردخانه در این شهرستان احداث شود و امیدواریم مسئولین استانی با ما همکاری کنند.

امسال پیش بینی شده است ۲۸ هزار تن انار از باغات فردوس برداشت شود و این موضوع در حالیست که هم اکنون ۵۰ درصد این محصول روی دست کشاورزان مانده است.

هرچند پیگیری برای دریافت تسهیلات و تشکیل جلسات و بازدید‌ها از باغ‌های انار کارساز است، اما نیاز بود تا قبل از فرارسیدن فصل برداشت انار فکری برای راه اندازی سردخانه و یا رایزنی برای دریافت تسهیلات کرد تا انار کاران فردوس اکنون با چنین مشکلاتی رو به رو نشوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
ببخشید این کشاورزان برای تولید این انار اینهمه زحمت میکشند چرا یک تعاونی درست نمی کنند با هم و محصولاتشان را فراوری کنند چرا همش میگن دولت ؟